St Patrick's day parade! - Reisverslag uit Swedesboro, Verenigde Staten van Jamila Kehinde - WaarBenJij.nu St Patrick's day parade! - Reisverslag uit Swedesboro, Verenigde Staten van Jamila Kehinde - WaarBenJij.nu

St Patrick's day parade!

Door: Jamila

Blijf op de hoogte en volg Jamila

17 Maart 2014 | Verenigde Staten, Swedesboro

Na dat ik me vorig weekend nogal eenzaam voelde, begon mijn week met de boodschap van Dija dat ik niet naar de volgende cluster meeting kan omdat ik moet werken. Super balen want ik had echt zin om de andere au pairs te kunnen zien en te gaan rock climbing. Ook kon ze me nog niet vertellen of ik met Pasen vrij kan krijgen. Ik wilde namelijk met Carlijn en Britt mee naar Washington. Ze konden niet langer wachten met boeken dus ik was flink gefrustreerd. Ben mee gereden naar Philly en heb op market east zitten wachten op Franciel. Ze was te laat. Ook is haar Engels niet echt geweldig dus het duurde nog even voor ik haar kon vinden. Niet echt mijn meest favoriete ochtend dus. We zijn naar het eastern state penitentiary gelopen. Dat was een oude gevangenis en is nu een museum. Echt heel gaaf. We hebben een audio tour gedaan en hebben heel veel foto’s gemaakt. Het was er alleen belachelijk koud. Daarna zijn we naar een koffie tentje op de hoek gegaan om wat te eten. Vet gezellig en nog lekker ook.

Op de terug weg liepen we langs het Rodin museum. Die gelegenheid hebben we aangepakt om als een idioot foto’s te maken van ons in de tuin. Daar stonden namelijk allemaal standbeelden. Daarna Franciel naar Suburban station gebracht en Dylan opgehaald. Deze keer was de bus een stuk minder laat. Ik dacht zelfs een keer op tijd thuis te kunnen zijn, maar om de één of andere reden moesten we halverwege van bus wisselen wat een hoop tijd koste. We hebben nog even gelezen in zijn nieuwe boek. Heel grappig. Hij heeft een volwassen boek uitgekozen over oorlog in China

Dinsdag lekker thuis gebleven en de film Ted gekeken. Toen Dylan thuis kwam hebben we keer op keer hetzelfde bord spelletje gespeeld tot hij naar bed moest.
Daarna even met Dija over het rooster gepraat. Ze legde me uit dat ze me op zaterdag echt nodig heeft omdat Donovan dan werkt en zij eindelijk de dingen kan doen die ze door de weeks niet kan doen vanwege haar werk. Zondag gebruikt ze dan om alle dingen met Dylan te doen die hij moet doen. Ik baal nog steeds verschrikkelijk van de cluster meeting, maar begrijp het wel. Ze zei ook dat als er een keer iets is wat ik heeeeel graag wil doen op een zaterdag dat ze er dan alles aan zal doen om me die zaterdag vrij te geven. Verder gaan Dija en Donovan 4-6 april weg. Ze vroeg of ik die dagen en nachten op Dylan kan passen. Als ik dat wilde kon ze me het Paas weekend vrij geven wat betekend dat ik naar Washington DC kan! Ben nog een beetje boos, maar voel me wel een stuk beter nu.

Woensdag weer naar pole dancing. Het ging al en heel stuk beter, al is het toch echt niet mijn ding... Het was heerlijk warm, maar toen ik Dylan ophaalde begon het te spetteren. Om 9 uur viel de stroom uit. Gelukkig had mijn laptop nog stroom dus had ik wat licht. Ook had ik mijn telefoon al eerder in de oplader gedaan dus die was bijna half vol. Daardoor had ik gelukkig een wekker. Gelukkig ging ’s nachts de stroom weer aan.

Donderdag heb ik heerlijke bananen walnoot pannenkoeken gebakken. Ook ben ik begonnen aan een foto boek voor Dylan, zodat hij op dit jaar terug kan kijken. Heb bijna de hele dag foto’s uit zitten zoeken en bewerkt. Verder kreeg ik te horen dat de jongen die mee was naar New York door zijn gezin het huis uit gezet is voor hij een nieuw gezin kon vinden en nu dus weer thuis is. Super balen. Er zijn echt al belachelijk veel au pairs naar huis toe.

Vrijdag was Donovan wat later dus we vertrokken pas tegen 07.45. Er was onderweg een ongeluk gebeurd dus het verkeer was verschrikkelijk. Een truk was tegen de zijkant van de brug gereden en gekanteld. Zag er niet goed uit... Ben daarna naar de bios gelopen en heb ‘The singel moms club’ gezien. Geweldige film! Echt een aanrader. Toen met Dylan naar zijn zwemles gegaan. We hebben flink gelachen in de trein. Verder lekker rustig aan gedaan en monsters university gekeken.

Zaterdag heb ik weer pannenkoeken gebakken en Dylan met veel pijn en moeite zo ver gekregen een hapje te proeven. Het was erg lekker weer dus hij is op zijn fietsje gestapt en ze zijn de buurt door gereden.

Zondag moesten we vroeg op. Dylan had voetbal training dus kon ik om 08.00 mee rijden naar Philly. Ik had om 10 uur met 2 au pair afgesproken om naar de Sint Patrick’s day parade te gaan kijken. Om 11.30 uur zat ik echter nog steeds te wachten. Toen ik eindelijk een antwoordt op mijn berichtjes kreeg, kreeg ik te horen dat ze zich verslapen hadden. Ik ben dus alvast naar de parade gegaan. Heel leuk. Allemaal meisjes met kleurde jurkjes die aan het River dansen waren, mannen in kilts met doedel zakken en wat interessante auto’s. Om 1 uur kwamen de au pairs eindelijk. Ze vertrokken echter meteen weer omdat ze wat wilde gaan eten. Ik kreeg te horen dat ze binnen een paar minuten terug zouden zijn. Nadat ik een uur in mijn ééntje stond te verkleumen ben ik maar naar de Dunkin Donuts gegaan voor wat thee. Daar zag ik vier au pairs waarvan ik er twee ken van de eerste cluster meeting. Ik heb de andere au pairs een bericht gestuurd waar ik was en heb de parade van binnen bekeken. Tegen 3 uur was de parade afgelopen. We hebben één van de au pairs naar het trein station gebracht en ik moest daarna door naar mijn bus, aangezien dat de enige bus is die over de hele zondag rijdt. Ik heb echter niets meer gehoord van de au pairs waar ik mee had afgesproken. Ben dus redelijk pissed. Gelukkig heb ik nog steeds een hele leuke dag gehad, maar ik begin er wel flink de pest in te krijgen dat ik een hoop moeite doe om in de weekenden ergens heen te kunnen, de au pairs weten dat ik zo veel moeite doe en ze me dan toch gewoon zo laten zitten...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamila

Ik ben de komende 12 maanden in Amerika te vinden als au pair voor een jongetje van 6. De eerste maand woon ik in Ney Jersey, daarna verhuis ik met het gezin naar Philadelphia! De 13e maand wil ik nog een maand reizen door de USA.

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 21753

Voorgaande reizen:

04 Juni 2016 - 25 Augustus 2016

Summercamp USA

06 Januari 2014 - 06 Januari 2015

Au pair USA!

Landen bezocht: