Het gezin op vakantie - Reisverslag uit Swedesboro, Verenigde Staten van Jamila Kehinde - WaarBenJij.nu Het gezin op vakantie - Reisverslag uit Swedesboro, Verenigde Staten van Jamila Kehinde - WaarBenJij.nu

Het gezin op vakantie

Door: Jamila

Blijf op de hoogte en volg Jamila

24 Maart 2014 | Verenigde Staten, Swedesboro

Vorig weekend sliep Dylan bij zijn oma. Maandag ochtends was het weer een race tegen de klok om hem bij zijn oma op te halen en op tijd op school te komen. Het feit dat het weeeer sneeuwde maakte het er niet makkelijker op. Toen we Dylan afgezet hadden ben ik naar Michaels gegaan. Een beroemde knutsel winkel. Het was een eindje weg dus ik moest met het geliefde openbaar vervoer. Vanwege de sneeuw had ik een half uur vertraging. Gelukkig wel geslaagd voor spullen voor mijn foto album. Daarna Dylan opgehaald en thuis lekker spelletjes gespeeld.

Dinsdag lekker met Marloes kunnen skypen. ’s Middags kreeg ik te horen dat de verwarming in het nieuwe huis nog niet geinstaleerd kan worden aangezien er buiten iets mis is. Dat kunnen ze nog niet fixen vanwege de sneeuw. Zonder verwarming kunnen ze ook niet tegelen, verven of de houten vloeren leggen. Het gaat dus allemaal nóg langer duren. Ik baal echt verschrikkelijk. Ondertussen heeft Dija ook een zwaar leven. Ze moet nu al haar schoenen tellen zodat haar kast op maat gemaakt kan worden :p

Woensdag was de eerste dag van Dylan’s vacation care. Zijn school heeft echt een heel uitgebreid programma in de vakantie en vandaag gingen ze bowlen. Daarna mogen ze zelf kiezen wat ze willen doen. Er zijn verschillende activiteiten zoals knutselen, in de gymzaal spelen, enz. Ik ben naar Target gelopen en heb nog wat spulletjes gekocht voor mijn foto album en daarna weer naar de bios voor de Lego movie. Erg leuke film! Toen ik op mijn telefoon keek om te zien hoe laat het was, stond daar dat er op dat moment lichte regen was in Philly. Op het moment dat ik dacht: het regent helemaal niet, vielen de druppels op mijn kop! XD Toen was het al weer tijd om Dylan op te halen. Thuis hebben we lekker zitten knutselen voor Dija’s verjaardag.

Donderdag moest ik om 04.00 ’s ochtends Dylan uit bed halen omdat ze naar Jamaica gaan. Dija was erg blij met haar cadeau en de kaartjes. Ik ben daarna mijn bed weer in gegaan. ’s Ochtends kwam ik er achter dat ze Dylan’s ipad vergeten zijn. Hij gaat het dus nog zwaar krijgen en zijn ouders helemaal! :p

Vrijdag heb ik het huis in mijn knutsel atelier veranderd. Ik heb de hele dag zitten schilderen, knippen en plakken. Helaas zijn mijn foto’s niet helemaal goed uitgekomen. Ik mis ongeveer een halve centimeter aan één kant en een paar millimeter aan de andere kant dus nu is het hele effect van mijn collages weg en moet ik gaan improviseren.

Zaterdag had ik afgesproken met één van de au pairs die ik ontmoet heb op sint Patricks day, Helena. Ik moest al op 07.50 in de bus zitten aangezien ze maar ééns in de 2 uur rijden. Er waren nog twee andere au pairs mee die ik nog niet kende. We zijn naar het art museum gelopen. Daar hebben we heel veel foto’s genomen. Het was super gezellig en ik kwam er achter dat ik heel veel gemeen heb met Helena. Daarna even bij de kade gezeten. Toen gingen de andere twee au pairs weer naar huis. Ik en Helena zijn naar south street gegaan. Een winkel straat met wat meer aparte winkels. Daar zouden we een vriend van haar ontmoeten die daar naar een concert van Children of Bodom ging. We zijn een ijsje gaan halen en daarna naar Jim’s steak house voor mijn eerste echte cheese steak! Ze schijnen de beste cheese steaks in Philly te verkopen en de rij stond tot halverwege de straat. Het was best lekker, maar niet iets waar ik vrijwillig een uur voor in de rij ga staan. Toen zijn we wat gaan drinken in een bar met live muziek. Tegen 18.00 had Helena een date dus ik heb haar afgezet en ben naar de bushalte gelopen. In de bus zaten een paar hele rare types. Ik was blij toen ik tegen 9 uur eindelijk thuis was aangezien ik bijna 20 km gelopen had, maar het was het waard! Denk dat ik de au pairs die me lieten zitten met sint Patricks day zelfs dankbaar ben, want anders had ik Helena nooit ontmoet :D

Vandaag heb ik lekker rustig aan gedaan. Nog even zitten knutselen en toen al mijn spullen weer opgeruimd. Ik heb het laatste seizoen van Dexter afgekeken en nu maar wachten tot het gezin weer thuis komt!

  • 24 Maart 2014 - 20:19

    Tony:

    Ben benieuwd naar je album.Het zal vast mooi worden.Jammer dat je niet mee mocht naar Jamaica.Veel liefs van Oma en Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamila

Ik ben de komende 12 maanden in Amerika te vinden als au pair voor een jongetje van 6. De eerste maand woon ik in Ney Jersey, daarna verhuis ik met het gezin naar Philadelphia! De 13e maand wil ik nog een maand reizen door de USA.

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 21748

Voorgaande reizen:

04 Juni 2016 - 25 Augustus 2016

Summercamp USA

06 Januari 2014 - 06 Januari 2015

Au pair USA!

Landen bezocht: