Alleen in de bios en NYC!!! - Reisverslag uit Swedesboro, Verenigde Staten van Jamila Kehinde - WaarBenJij.nu Alleen in de bios en NYC!!! - Reisverslag uit Swedesboro, Verenigde Staten van Jamila Kehinde - WaarBenJij.nu

Alleen in de bios en NYC!!!

Door: Jamila

Blijf op de hoogte en volg Jamila

03 Maart 2014 | Verenigde Staten, Swedesboro

Na het heerlijke weer van vorig weekend, was het deze week weer verrekte koud. Moet dus weer veel binnen zijn. Maandag ben ik in mijn eentje naar de bios geweest. Dat stond al een tijdje op mijn buket list, maar ik durfde nooit alleen. Nu ben ik zo veel alleen dat ik pas door had dat ik voor het eerste alleen in de bios was toen ik ging zitten voor de film. Ik ben naar ‘Robot Cop’ geweest. Hij was een stuk leuker dan ik verwacht had. Hij begon 20 minuten later dan ik verwacht had vanwege alle reclame. Kon dus bijna meteen Dylan weer op halen. Mijn telefoon deed heel moeilijk met opladen dus heb meteen een nieuwe telefoon besteld toen we thuis kwamen.

Normaal haalt zijn oude babysitter Dylan op op dinsdag, maar Alex had een werk bespreking. Ik was dus ook dinsdag de hele dag in de stad. Ben naar Cherry hill mall geweest. De bus was weer eens veel te laat en ik zat dus weer in de sneeuw te verkleumen. Heel fijn. Ben onder andere naar Forever 21 en Hottopic geweest. Geweldige winkels!
Dylan weer op gehaald en we hebben nu al een paar dagen dezelfde chauffeur. Hij heeft ons dichter bij ons huis afgezet. Schijnbaar kun je de buschauffeur gewoon vragen je ergens op de route af te zetten. Ook als er geen bushalte is.

Woensdag heb ik weer slecht geslapen, was ik weer de hele dag in Philly en was er weer sneeuw. Voor ik weer naar de bios ging kwam in leuke schoenen tegen. All star achtige gympen. Ze waren 13 dollar met 50% korting, dus kon het niet weerstaan. Bij de kassa ging de 50% er schijnbaar niet vanaf. Ze moest het met de hand doen en ik denk dat hij hem toen dubbel heeft gepakt want de schoenen waren maar 3.50! Dat is iets van 2,20 euro. Ben helemaal happy! Toen was het al weer half 11. De film begon om 11 uur, dus kon meteen door naar de bios. Heb ‘About last night’ gezien. Een romantische komedie. Hij was hilarisch! Op de terugweg de toeristische route genomen waarbij ik zo veel mogelijk in de zon bleef lopen. Toen ik Dylan had opgehaald en we zaten te verkleumen op de bank belde Donovan Hij moest naar huis om zijn andere auto te halen, dus hij vroeg of we mee wilde rijden. Heel fijn. We waren eerder thuis dan dat we normaal in de bus zouden zitten. Thuis hebben we zitten bowlen. Met een basketbal. Het was super grappig.

Donderdag was mijn bijkom dagje. Lekker thuis gebleven en iets van 4 uur met Marloes en Patrick geskyped. Om half 5 haalde Alex me op om met Dylan naar de kapper te gaan. Daar hoorde in dat er voor aankomende maandag weer een sneeuwstorm verwacht wordt. Fijn…

Vrijdag weer vroeg op voor Philly. Eerst in het winkel centrum gehangen en toen richting mijn eerste pole dance les. De meeste van jullie weten dat ik thuis aan pole fitness deed. Het was de enige sport die ik echt leuk vind, dus wilde er hier mee verder. Ik kan helaaa alleen dans lessen vinden in de buurt dus ik dacht: laat ik dat eens proberen. Had ik niet moeten doen… De spins waren heel basic, verder leerde ze me een routine aan die vooral bestond uit sexy rond de paal lopen, sexy op grond liggen, rollen en sexy overeind komen. Heb me nog nooit zo onsexy gevoeld XD Ook waren de palen heel dik en hadden amper grip waardoor in tijdens onze free style niet eens op de kop kon. Het was echt een mislukking. Toen Dylan opgehaald voor zwemmen. Hij heeft voor het eerst een heel baantje zelf gezwommen dus dat was echt top! Daarna als een idioot mijn bus kaartjes gekocht voor het weekend want New York City stond op de planning. We waren al 3 weken bezig met een grote groep iets te regelen voor dit weekend, maar dat ging niet helemaal volgens plan. Veel reageerde ineens niet meer, niemand nam initiatief: drama. Zou met 3 andere meiden een hotel regelen maar daar waren ook wat problemen mee. Uiteindelijk ben ik zaterdag zonder plan en zonder hotel in de bus gestapt.

Ja, ik verbaasde mezelf ook. Heb uiteindelijk een uur zitten wachten op de afgesproken plek tot Astrid en Craig kwamen. De meeste hadden afgezegd en een paar andere au pairs hadden ondertussen al andere plannen gemaakt en zouden ons later opzoeken. We zijn eerst met zijn 3en de m&m store in geweest. Daarna waren we plan-loos. Gelukkig had ik bij de busstop wat folders gescoord. We wilde naar de Body’s tentoonstelling toe. We kwamen er achter dat dat in het zelfde gebouw zat als ‘the art of lego’ tentoonstelling. Die was een stuk goedkoper en ook heel leuk. Daar heen gegaan en een hoop leuke foto’s genomen. Naarst de tentoonstelling zat het gaafste restaurant OOIT!

Jekyll and Hyde. Je werd binnen gehaald zoals bij de Amsterdam Dungeons. Door een vent in kostuum die je de stuipen op het lijf wilt jagen. Binnen heb je poppen die je spook verhalen vertellen. Daarna kom je in een winkeltje waar ze leuke bolhoedjes, schedels en insecten in sieraden verkopen. Boven heb je een restaurant. Iedereen is in kostuum en karakter en ze hadden allemaal beelden die kunnen bewegen, grappen vertellen en zingen. Geweldig! Ze hadden een show waarin ze Frankenstein tot leven wekken en het eten was erg lekker en niet heel erg duur. Het aller geweldigste was de wc. Je moest letterlijk de openhaard in, daar was een deur verstopt. Achter die deur had je een gang met allemaal boeken kasten. De laatste boeken kast kon je open schuiven en daar had je de toiletten. Duurde even voor ik het gevonden had ;p

In de wc nog een halve hart aanval want achter de spiegel zag een gezicht. Het was briljant! Daarna wilde we wat rond lopen maar kwamen we iemand tegen die ons stand up comedian kaartjes wilde verkopen. Ze waren 20 dollar pp en dan moest iedereen nog minstens 15 euro aan drinken kopen. We hebben af kunnen dingen tot 10 euro per stuk. Ik en Astrid waren nog niet overtuigd, maar Craig wilde voor ons betalen. Ik zette nog geen 2 stappen of ik vond een briefje van 20 dollar. We hebben dus voor 18 pp een hele leuke show inc drinken gekregen. Daarna zijn we wat gaan eten en opzoek gegaan naar een club. We zijn 3 keer verdwaald (dit keer niet eens mijn schuld) maar uiteindelijk hebben we een leuke club gevonden. Daar hebben we tot 3 uur gedanst. Er waren een paar mensen die heel goed konden dansen en hele hip hop choreografieën deden. Daarna naar een Diner die 24 uur per dag open is. Wat gegeten en gewacht tot half 6. Binnen no time waren Craig en Astrid in slaap gevallen op de tafel, maar ik ging wat lezen. Ben echter toch in slaap gevallen en hoorde van de ober dat een paar mannen een foto van ons genomen hebben in onze slaap. Facking creepy.

Toen Astrid naar huis gebracht met de subway en daarna met Craig terug naar de stad. Had met Carlijn in de stad afgesproken om 10 uur om te ontbijten. Heb met Craig in Dunkin Donuts gezeten tot hij naar huis moest. We hebben het erover gehad hoe veel au pairs al naar huis of in rematch zijn. Hij is net zelf ook in rematch gegaan. Ben er erg van geschrokken hoe weinig interexchange in sommige gevallen voor de au pairs doet. Ben zelf tegen 09.45 vertrokken richting het restaurant. Daar kwam Carlijn net aan lopen. We hebben heerlijk wafels gegeten en lekker bij kunnen kletsen. Daarna nog even de stad door gelopen tot ik weer naar de bus moest. Uiteindelijk is er dus maar een heel klein groepje ook echt gekomen. Heel jammer, maar ik heb wel één van de geweldigste weekenden van mijn leven gehad.
Nu ben ik kapot en ik heb overal pijn, maar het was het waard!

  • 03 Maart 2014 - 07:48

    Esther :

    Wat super lieve schat ! Dit weekend neemt niemand je meer af ;-)
    jammer van de pole dance . Misschien een andere school proberen. Zalig dat jij nog steeds lekker op je plek zit bij je gezin en je heerlijke mannetje. Op naar de volgende avonturen :-) . xxx

  • 03 Maart 2014 - 11:50

    Tony:

    leuk om je belevenissen te lezen.jammer dat het nog zo koud is, het komt eraan hoor!veel liefs van oma en opa

  • 04 Maart 2014 - 13:50

    Jamila Kehinde:

    Precies! Het was geweldig :D

    Ik hoop het oma... Gister had Dylan weer sneeuw vrij. Het voelt nu alsof deze winter nooit meer stopt :p
    Xx

  • 04 Maart 2014 - 14:48

    Han Greve:

    Je verslag gelezen en ben zeer onder de indruk van de wijze waarop jij je belevenissen in de USA vertelt. De sneeuwbuien gaan straks weer over en dan maar genieten van je omgeving en het mooie weer. Ik heb een tijdje in New York gewerkt en ben nog steeds onder de indruk van de gigantische hoogte van de wolkenkrabbers want wat voel je je dan ontzettend klein. Ik blijf je volgen en geniet maar intens van alles wat je nog gaat meemaken want het jaar is zooooo
    om. Ik heb vanochtend een zeer leuk gesprek met je moeder gehad en die gaf de link hoe ik je kon volgen. Ik zie uit naar je volgende relaas. GROETJES RITA en HAN

  • 04 Maart 2014 - 20:42

    Yvon Kuster:

    het is me toch wat, wij helemaal geen kou en geen sneeuw, jij gaat weg en heb alleen maar sneeuw en kou.
    Wel fijn dat je zo lekker gaat , jammer dat ik niet even kon kijken hoe je de lessen heb gevolgd.
    Je blijft van alles beleven en dan wel hele aparte ervaringen en dat maakt het zo leuk.
    Knap hoor, dat je dit allemaal doet, geniet er lekker van kus yvon

  • 04 Maart 2014 - 22:00

    Jamila Kehinde:

    Dank je Han! New York is heel indrukwekkend en de tijd vliegt inderdaad voorbij. Kan niet geloven dat ik hier al bijna 2 maanden ben. Groetjes terug!

    Ik weet niet hoe ik het gedaan heb, maar schijnbaar heb ik alle kou uit Nederland mee genomen en hier los gelaten :p Dylan heeft al iets van 6 sneeuw vrije dagen gehad.
    Haha, ik maak inderdaad nogal aparte dingen mee!
    Xx

  • 10 Maart 2014 - 11:09

    Hedwig. :

    Hi Jamila, leuk je bélevenissen te volgen! Volgens mij vliegt de tijd voor jou op deze manier! Au pair zijn lijkt me niet altijd makkelijk, maar zoals ik uit jou verhalen opmerk is dat jij er heel handig in bent en tussendoor evengoed tijdvoor jezelf kan maken. Groeten uit Bali van Hedwig

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamila

Ik ben de komende 12 maanden in Amerika te vinden als au pair voor een jongetje van 6. De eerste maand woon ik in Ney Jersey, daarna verhuis ik met het gezin naar Philadelphia! De 13e maand wil ik nog een maand reizen door de USA.

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 21749

Voorgaande reizen:

04 Juni 2016 - 25 Augustus 2016

Summercamp USA

06 Januari 2014 - 06 Januari 2015

Au pair USA!

Landen bezocht: