Los Angeles - Reisverslag uit North Carolina (historical), Verenigde Staten van Jamila Kehinde - WaarBenJij.nu Los Angeles - Reisverslag uit North Carolina (historical), Verenigde Staten van Jamila Kehinde - WaarBenJij.nu

Los Angeles

Door: Jamila

Blijf op de hoogte en volg Jamila

12 Augustus 2016 | Verenigde Staten, North Carolina (historical)

Mijn laatste blog eindigde met mijn verjaardag in San Francisco. Ik kan nu echt zeggen dat de stad niet is wat ik ervan verwacht had. Het is er koud en nat. Niet bepaald 'sunny California' als je in 2 vesten nog steeds staat te rillen. Het is er verder wel heel mooi, maar echt belachelijk duur. Mocht je van plan zijn te emigreren: een 1 kamer appartementje (lees schoenendoos) met gedeelde badkamer en als je mazzel hebt gedeelde keuken kost je $1200 per maand. Huisje kopen? $1,5 miljoen, per verdieping! Pffff...

De 6e vlogen we een uurtje naar Los Angeles. Toch bleek het 8 uur reizen. Voornamelijk omdat niemand op het vliegveld ons kon vertellen hoe we bij ons hotel konden komen. Zelfs het grote metro station in de buurt bleek een uitdaging. Het hotel was elukkig een stuk fijner dan de vorige en de buurt voelde veel veiliger. We hebben rond gelopen in down town LA, Hollywood, Venice beach, Santa Monica, Long beach en Beverly Hills. Eindelijk de zon waar we zo naar uitkeken! Het weer was echt geweldig! Alles was wel heel erg gericht op celeberties en daar heb ik weinig mee. Wel zijn de gebouwen erg mooi, hebben de palmbomen iets tropisch en is het leuk punten te zien die je herkend uit films en series.

De 10e waren we naar Disneyland! Mijn eerste keer en het was geweldig! Ben lekker bruin geworden tijdens het wachten in de rijen, met 28 graden ;)
Op de terug weg kwamen we erachter dat onze trein niet doorreed naar onze halte. Shit! Er reed geen andere meer. Het alternatief was een bus die er 2x zo lang over deed en we hadden al een trein retour gekocht. We zijn in een andere, luxe trein gesprongen die toevallig 30 min vertraging had. We hoorde hier alleen een veel duurder kaartje voor te hebben. We hoopte dat we als ze controleerde weg konden komen met de domme toeristen act. We waren redelijk wanhopig. We zaten net en we werden al gecontroleerd. Was in mijn hoofd al aan het oefenen wat ik moest zeggen. Hij nam de kaartjes aan, scande ze, en... Liep door! Die zagen we niet aankomen. Vette mazzel!
Schijnbaar hadden we de trein om 18.30 moeten hebben, terwijl Disney pas om 00.00 dicht gaat. Super zonde. Snap niet dat het openbaar vervoer zo ruk is...

Vandaag hoopte we op een standdag om bij te komen. Hebben onze koffers alvast ingechecked, dus minder gesleep. Toen ons hotel gebeld of we om 2 uur s nachts nog konden inchecken. Dat was geen probleem, wel een probleem: Onze boeking is niet te vinden. De payphone deed het daarna ineens niet meer dus we konden booking.com niet bellen. Dus mijn stress levels weer op 100. Gelukkig konden we bellen met de telefoon van de informatie balie. Heb 35 min aan de lijn gehangen, maar toen was het gelukkig geregeld. We zijn nog even een paar uur op het strand gaan liggen. Dat was wel heel fijn. Nog even ontspannen en bijkomen. Heb nog wat spontane gesprekken gehad met mensen die vroegen naar de taal die we spraken of mijn littekens opmerkte.

Toen in het vliegtuig naar Las Vegas! Op wat maintenace vertraging na, een soepele vlucht. Het uitzicht op alle lichtjes was onbetaalbaar. Wat een levende stad om 3.30 s nachts. Bizar gewoon! Wij zijn wel kapot dus nu lekker slapen in ons gigantische hotel bed.

  • 12 Augustus 2016 - 14:20

    Tony :

    Heel veel plezier en geniet van de reis

  • 12 Augustus 2016 - 15:17

    Esther:

    Jullie hebben straks weken nodig om bij te tanken haha. En wat was je antwoordt over je littekens ? Heb je het bij oorlogswonden gehouden of gezegd dat je ouders wat slordigheids foutjes hebben gemaakt bij de afwerking? ;-) Heel veel plezier bij de volgende avonturen! Hou van je xxx

  • 12 Augustus 2016 - 19:16

    Jamila Kehinde:

    Bedankt oma!

    Nou echt hoor... Hij vroeg of het bij basketbal gebeurt was want zijn dochter speelt. Een vriendinnetje van haar moest stoppen vanwegen haar knieën. Hij had zelf ook wat operaties achter de rug.
    Uiteraard heb ik de familie de jong de schuld gegeven ;)
    Bedankt! :D

Tags: Travel month

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamila

Ik ben de komende 12 maanden in Amerika te vinden als au pair voor een jongetje van 6. De eerste maand woon ik in Ney Jersey, daarna verhuis ik met het gezin naar Philadelphia! De 13e maand wil ik nog een maand reizen door de USA.

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 21728

Voorgaande reizen:

04 Juni 2016 - 25 Augustus 2016

Summercamp USA

06 Januari 2014 - 06 Januari 2015

Au pair USA!

Landen bezocht: