The travel has begun... - Reisverslag uit North Carolina (historical), Verenigde Staten van Jamila Kehinde - WaarBenJij.nu The travel has begun... - Reisverslag uit North Carolina (historical), Verenigde Staten van Jamila Kehinde - WaarBenJij.nu

The travel has begun...

Door: Jamila

Blijf op de hoogte en volg Jamila

04 Augustus 2016 | Verenigde Staten, North Carolina (historical)

Het afscheid van de kinderen viel me erg mee. Ik vond deze meiden echt top en ben heel gelukkig dat ik met ze heb mogen werken, maar hun afscheid betekende het begin van mijn reismaand! Daar heb ik al naar uitgekeken sinds voor mijn au pair avontuur... dat is dus al ruim 2,5 jaar. Het afscheid van mijn collega's daarentegen, dat voelde echt als een einde. Het is gewoon bizar hoe close ik met deze mensen geworden ben in zo'n korte tijd. Camp was gewoon mijn ding niet, maar mijn collega's/ mijn nieuwe vrienden van over de hele wereld, maakte het alle bloed zweet en tranen waard.
Voelde me wel echt even verloren op het vliegveld. Heel vreemd gevoel. Het feit dat ik zo moe was dat ik eigenlijk gewoon naar huis wilde hielp niet echt mee... kwam om 00.45 in San Francisco aan. Dat betekende: mijn verjaardag!!! Had al de hele dag door berichtje gekregen want ik loop hier natuurlijk 9 uur achter. Heb Soraya snel gevonden op het vliegveld en toen kon ons avontuur beginnen!

Vanaf toen ging het fout... onze taxi chauffeur sprak amper Engels en na een half uur bleek hij het ook niet te begrijpen. Als klap op de vuurpijl had die vent geen idee waar we heen gingen. Uiteindelijk een andere taxi gevonden die ons wel naar onze bestemming kon krijgen. Hij vertelde in wat een slechte buurt we zaten en dat we echt voorzichtig moesten zijn. Altijd geruststellend om te horen... Ik probeerde al maanden het hotel te bereiken omdat we s nachts aan kwamen, maar geen reactie. We konden ook niet cancellen dus waren eigenlijk van plan gewoon de receptie in te lopen en als het moest daar te slapen. Helaas bleek er geen receptie aanwezig... Heb ze uiteindelijk aan de telefoon gekregen en kunnen inchecken. Het hotel is echt drama, maar goed: we zijn in Californië! Hebben hier wat rond gelopen en ik heb genoten van de ondergewaardeerde luxe: wifi in bed. Iedereen bedankt voor alle verjaardagswensen en lieve berichtjes!
Mijn verjaardag was 33 uur lang, dat is toch wel heel speciaal. Ik moet bekennen dat ik het grootste deel daarvan in bed gespendeerd heb en: het was heerlijk! Soraya heeft een jetlag en ik ben flink moe van camp, dus lekker rustig aan gedaan. Gister en vandaag zijn we San Francisco in gegaan en hebben een flink eind gelopen en een hop on/hop off bus genomen. Het blijft me verbazen hoe je in de ene straat mooie dure huizen en auto's hebt, en 2 straten verder alles naar urine stinkt, overal afval ligt en er mensen op straat liggen te slapen... Heel naar gezicht. Verder is het hier erg mooi, maar wel flink fris. Dat had ik niet verwacht. Welcome to sunny Califonia ;p

  • 04 Augustus 2016 - 08:00

    Esther:

    Hai lieve schat,
    Wat heerlijk dat je reis nu begonnen is en je Soraya snel gevonden hebt. Zag haar al moeder ziel alleen op vliegveld staan verplicht om nu al overal in het engels vragen te stellen ;-)
    Wens jullie een heerlijke leuke reis samen maar dat gaat vast lukken! <3

  • 04 Augustus 2016 - 10:49

    Tony:

    Eindelijk California. Geniet er van doe rustig aan. Heb een fijne tijd het gaat rrazend ssnel voorbij. Doe voorzichtig maar geniet. Dikke kus van opa en oma

  • 04 Augustus 2016 - 15:59

    Jamila Kehinde:

    Haha, bedankt!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamila

Ik ben de komende 12 maanden in Amerika te vinden als au pair voor een jongetje van 6. De eerste maand woon ik in Ney Jersey, daarna verhuis ik met het gezin naar Philadelphia! De 13e maand wil ik nog een maand reizen door de USA.

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 21680

Voorgaande reizen:

04 Juni 2016 - 25 Augustus 2016

Summercamp USA

06 Januari 2014 - 06 Januari 2015

Au pair USA!

Landen bezocht: