Viva las Vegas! - Reisverslag uit Hornbeak, Verenigde Staten van Jamila Kehinde - WaarBenJij.nu Viva las Vegas! - Reisverslag uit Hornbeak, Verenigde Staten van Jamila Kehinde - WaarBenJij.nu

Viva las Vegas!

Blijf op de hoogte en volg Jamila

16 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Hornbeak

Las Vegas was een hele surreëele ervaring. Op het vliegveld stonden al allemaal gokautomaten en zelfs de supermarkt moest er aan geloven. Overdag is het hier 42 graden. Het is alleen zo droog dat je letterlijk moet blijven drinken om niet van je stokje te gaan. De wind is gewoon pijnlijk heet, je kunt nergens op zitten zonder je kont te verbranden en zelf na 3 liter water had ik nog steeds hoofdpijn. We waren de eerste dag van plan een half uurtje te lopen, maar na 10 minuten zijn we omgekeerd en naar het hotel terug gevlucht. Echt niet te harden!

Het was ons dus al snel duidelijk waarom Vegas 's nachts leeft. Vanaf een uur of 01.00 is het 32 graden. We hebben een OV kaart gekocht waar we 3 dagen, 24 uur per dag onbeperkt mee konden reizen. Zo hebben we overdag langzaam aan stukjes van de stad kunnen verkennen. Van de airco in de bus, snel door naar de airco binnen. 'S nachts hebben we tussen de lichtjes gelopen en onze ogen uitgekeken. Er is zo veel te zien! Venetië, Griekenland, new York, Egypte, Parijs. Dat alles in het klein, in 1 lange straat gestopt. Er lopen wel een hele hoop dronken en asociale mensen rond helaas. Dat gaf af en toe hilarische momenten, maar was ook best een beetje eng af en toe.

De 14e zijn we naar de Grand Canyons gegaan met een tourbus. Eerst langs de hooverdam en toen vanaf 2 punten de canyons kunnen bewonderen. Wat een uitzicht! Ik was flink onder de indruk. We hebben het afgesloten met een dagje casino, maar aangezien Soraya en ik allebei niet gokken werd dat Pokémon spelen zolang de wifi het deed :p
Wel bizar gezicht trouwens. Er zijn geen ramen en geen klokken in de casino's. Zelfs de exit bordjes zijn bewust onopvallend neergezet. Het is 1 groot psychologisch spelletje om mensen maar zo lang mogelijk binnen te houden. Best wel ziek eigenlijk...

Op het moment bevind ik me weer op bekend terrein. Philly, it has been too long! De laatste 9,5 dag gaan we de oost kust onveilig maken.

Tags: Travel month

Jamila

Ik ben de komende 12 maanden in Amerika te vinden als au pair voor een jongetje van 6. De eerste maand woon ik in Ney Jersey, daarna verhuis ik met het gezin naar Philadelphia! De 13e maand wil ik nog een maand reizen door de USA.

Actief sinds 07 Jan. 2014