Long time no see, Philly - Reisverslag uit Hornbeak, Verenigde Staten van Jamila Kehinde - WaarBenJij.nu Long time no see, Philly - Reisverslag uit Hornbeak, Verenigde Staten van Jamila Kehinde - WaarBenJij.nu

Long time no see, Philly

Door: Jamila

Blijf op de hoogte en volg Jamila

21 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Hornbeak

I am back baby!
De 16e zijn we geland in Philly. Voor iedereen die het niet weet, ik heb 8 maanden als au pair in New Jersey gewoond. Aangezien mijn host kindje in Philadelphia naar school ging en het de meest dichtstbijzijnde grote stad was, heb ik daar aardig wat uren gespendeerd.

We hebben op market street gelopen en ik wilde alle mooie plekjes laten zien waar ik zo genoten had. Helaas is dat deel van de stad flink vervallen de laatste 2 jaar. Heel veel winkels zijn gesloten, grote delen afgesloten, overal liep beveiliging en er waren 3x zo veel zwervers als eerst. Ze waren ook een stuk agressiever. Schreeuwen en schelden als ze geen geld kregen en een vrouw gooide zelfs stenen naar een bus. Het was zo naar om te zien! Ik heb momentjes echt heimwee naar Philadelphia gehad en om het dan zo vervallen te zien...

Ze hebben wel een uitkijk toren gemaakt. Dat was heel mooi met de zonsondergang en de lichtjes. De volgende dag wilde Soraya graag naar wat musea maar ik heb alles daar eigenlijk wel van gezien. Ik ben dus lekker alleen de knutsel winkels afgegaan en naar de bios geweest (bad moms, super grappig). Even geen gestress of nadenken. Heb weer heel veel gelopen en herinneringen op gedaan. 'S avond ging ik uit eten met mijn vroegere host moeder en kindje. Was zo leuk ze weer te zien! Lekker kunnen bijkletsen. Ze vertelde me dat de zwervers allemaal verplaatst zijn omdat de parken waar ze normaal rond hangen allemaal gerenoveerd worden. Het blijft naar dat het hier zo slecht geregeld is voor de minderbedeelden.

Donderdag werden we opgehaald door Daniele. Een Braziliaanse au pair die ik nog van 2 jaar terug ken. We hebben lekker de hele dag door de stad gestruind. Was echt weer als vanouds. Dat was het gevoel dat ik ken van Philly! We hebben 2 dagen bij haar in New Jersey, in het gigantische huis van haar host familie mogen slapen. Echt typisch Amerikaans! Om die ervaring af te maken hebben we pannenkoeken gebakken voor ontbijt en zijn we naar de mall geweest.

Gister zijn we met z'n alle naar Atlantic city gegaan en hebben even op het stand gelegen. Daarna afscheid genomen van Daniele, ingecheckt in onze hostel en de casino's onveilig gemaakt! (Lees: pokémon gespeeld...)
We hebben de board walk bekeken en vanochtend weer op het strand gelegen. 'S middags was het alweer tijd afscheid te nemen van onze Australische kamer genoten en in de bus te stappen. Nu met greyhoud op weg naar Washington DC!

• 21 Augustus 2016 - 23:03

Tony:

Leuk dat je dat ventje hebt gezien. Ik ben zijn naam vergeten. Nog een paar mooie dagen gewenst en een goede reis terug. Groetjes en een dikke knuffel van opa en oma.

• 22 Augustus 2016 - 06:52

Esther:

Veel plezier in DC.... :-) xxxx

• 23 Augustus 2016 - 17:36

Jamila Kehinde:

Ja, was heerlijk Dylan weer te zien!
    Dank jullie wel :D