Zo leer je nog eens wat :p - Reisverslag uit Swedesboro, Verenigde Staten van Jamila Kehinde - WaarBenJij.nu Zo leer je nog eens wat :p - Reisverslag uit Swedesboro, Verenigde Staten van Jamila Kehinde - WaarBenJij.nu

Zo leer je nog eens wat :p

Door: Jamila

Blijf op de hoogte en volg Jamila

05 Mei 2014 | Verenigde Staten, Swedesboro

Ik heb zondag avond bij mijn moeder en tante op de hotel kamer geslapen. Mijn Niagara falls les was namelijk om 4 uur afgelopen, dus ik miste de laatste bus naar huis. Het matrasje was heel dun dus echt lekker sliep het niet, maar ik hoefde voor de verandering niet om 06.15 wakker te worden. Wat erg fijn was. Dija zou Dylan klaar maken voor school. We hebben lekker rustig aan gedaan en op de kamer ontbeten. Aangezien zij vrijdag naar New York gaan zijn we aan de gang gegaan met hun buskaartjes. Was nog een heel gedoe. Je kunt hier niet cash betalen bij het loket in het busstation, maar in de supermarkt ernaast. De pay cash optie bij het bestellen van de kaartjes stond niet bij de mobiele versie van de site, maar alleen bij de desktop versie. Voor we dat door hadden… maar het is gelukt! Daarna met de hop on/ hop off bus gegaan. Daar hebben we de hele tour uitgereden en ik heb een hoop nieuwe dingen geleerd over Philly. Daarna zijn we even in de zon gaan zitten voor we Dylan gingen halen. Hij was helemaal verlegen toe hij hen ontmoette. Super schattig. Dylan viel al snel in slaap in de bus en ik ook bijna. Daarna gaf hij aan dat hij de bus nu ook niet meer leuk vind.

Dinsdag werd ik helemaal gaar wakker. Ik slaap alweer 1,5 week heel slecht. Dylan was super sloom dus dat werkte ook lekker mee. Ik heb lekker met Marloes geskyped en de 1e X-man film gekeken. Heb zo veel mogelijk van mijn te doen lijstje gehaald maar ik lijk altijd te weinig tijd thuis te hebben. Om 17.45 kwam Dylan thuis. Hij viel bijna staand in slaap.
Dija vertelde dat Dylan voortaan op maandag ook naar after school gaat. Hij krijgt dan namelijk piano les. Ik baal aan de ene kant want nu moet ik mezelf 2x per week (*op een budget) in mijn eentje van 8 tot 5 vermaken in de stad, maar ik ben ook opgelucht dat we niet meer met die takke bus hoeven.

Woensdag werd ik tegen 6 uur wakker van de harde regen. Dacht dat er iemand op mijn deur stond te kloppen. Daarna naar het hotel van mijn moeder en tante. Daar een lekkere muffin gegeten. We zijn vaar het visitor centrum geweest en daarna naar independence hall. Best interessant. Daarna heb ik voor het eerst bij de subway gegeten en het viel niet tegen. Na het eten wilde we met de hop on bus maar die kwam niet opdagen. Dus naar het Rodin museum gelopen. Ik heb die al gezien dus daar namen we afscheid en ik ben naar de bieb gegaan tot ik Dylan kon halen. Toen we wilde vertrekken belde Donovan dat hij ons wilde ophalen. Gelukkig maar want het heeft de hele dag gehoost. Mijn sokken zijn geen moment droog geweest. Er lagen hele zwembaden langs de weg. Niet normaal!

Donderdag ben ik een dagje thuis gebleven. Ben lekker aan het kloten met mijn foto boek. Heb er al even geen tijd voor gehad, maar de tijd vliegt als ik ermee bezig ben.
Zat echt uit te kijken naar een lekker dagje rust waarin ik kon doen wat ik wilde, maar nee… kreeg een sms van Donovan. Dylan heeft geen school vanwege stoomuitval. Tijdens het wachten tot ze weer thuis kwamen ben ik weer gaan hardlopen. Het ging erg goed! Had nog wel pijn in mijn knie en heup, maar begin een techniek te vinden waarop er minder druk op mijn gewrichten komt. Daarna gegeten en ineens voelde ik me helemaal niet goed. Duizelig, misselijk, echt volledig beroerd. Ben op de bank gaan liggen en heb game of thrones gekeken. Daarna Donovan een bericht gestuurd omdat ze nog steeds niet thuis waren en ik toch bezorg werd. Schijnbaar wilde Dylan bij zijn vader op zijn werk blijven. Heb dus maar even geprobeerd te slapen. Mama stuurde me een sms dat Mirjam zich schijnbaar ook heel ziek voelde.

Vrijdag wilde ik naar de mall, naar hottopic omdat mijn cadeau bon dit weekend niet geldig meer is, maar ik was bang dat ik daar zou flauw vallen. Heb dus mijn laptop mee genomen en ben in de bieb gaan zitten. Nog niet ideaal want overal rook ik daklozen wat niet erg fijn is als je misselijk bent. Na 24 uur op crackers geleefd te hebben ben ik toch maar een broodje gaan eten. Om 3 uur Dylan gehaald. De trein conducteur gaf me Dylans trein kaartje terug en zei dat ik die een andere keer mocht gebruiken. Super lief. Vorige week deed een andere dat ook al. Toen gaan zwemmen en daarna snel door naar huis.

Zaterdag voelde ik me gelukkig weer een stuk beter. Dylan had een verjaardag in Baltimore, Maryland. Ik dacht dat dat de 6e staat zou zijn die ik bezocht, maar ben net achter een paar bijzondere weetjes gekomen. Washington DC ligt niet in een staat. Na mijn trip in de independence hall weet ik dat dat is omdat ze niet wilde dat één staat meer macht kreeg. De grond is dus van geen één staat en Washinton Dc staat in een district. The district of Colombia. Ik ben naar de hoofdstad van de USA geweest die staat loos is, maar naar geen enkele hoofdstad van de andere staten. Heb er nooit bij stil gestaan dat New York city niet de hoofdstad is van New York state. Zo leer je nog eens wat :p
Toen bijna 2 uur op weg naar het zwemfeestje waar de kids enorm veel plezier hadden maar waar één meisje bijna verdronk. 80 procent van de kids kon niet zwemmen en niemand draagt bandjes, met één badjuf. Dood eng! Gelukkig goed afgelopen. Toen weer bijna 2 uur terug gereden.

Zondag om 07.45 weer in de auto gestapt. Dylan had nog een verjaardag dus ze moeten me wat eerder afzetten. In Philadelphia was de broadstreet run bezig. Heb dus eerst even de hardlopers lopen aanmoedigen. Daarna door naar mijn Niagara falls les. Waar ik een hoop geleerd heb over indianen in noord Amerika en een beetje over Canada, maar nog amper over de falls zelf. Nu lig ik even bij te komen in de hotel kamer van Mirjam en mijn moeder :)

  • 05 Mei 2014 - 10:10

    Yvon Kuster:

    je heb het er maar druk mee, geniet er nog maar lekker van dat je moeder en mirjam er nog zijn. xxx

  • 05 Mei 2014 - 12:27

    Oma:

    gelukkig dat je weer wat beter bent. hebben jullie wat verkeert gegeten? Dat er zoveel kinderen in een zwembad zitten met maar een leidster is te gek voor woorden.Nog een leuke tijd met Esther en Mirjam.Veel liefs en een dikke kus van opa en oma

  • 06 Mei 2014 - 17:16

    Mike Kehinde :

    Je zit in America vanwaar les over Canada (Niagara falls)

  • 08 Mei 2014 - 15:03

    Jamila Kehinde:

    Dank je Yvon!

    Ja, ik denk het. we weten alleen niet zo goed wat het dan was...
    Het was echt levens gevaarlijk.
    Dank je oma!

    Haha, omdat ik 6 studie punten moet halen om het au pair programma af te kunnen ronden. Deze les leek mij erg leuk omdat ik toch al naar Niagara falls wilde en nu het gezin voor mijn tripje betaald :D

    Liefs,
    Jamila

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamila

Ik ben de komende 12 maanden in Amerika te vinden als au pair voor een jongetje van 6. De eerste maand woon ik in Ney Jersey, daarna verhuis ik met het gezin naar Philadelphia! De 13e maand wil ik nog een maand reizen door de USA.

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 21743

Voorgaande reizen:

04 Juni 2016 - 25 Augustus 2016

Summercamp USA

06 Januari 2014 - 06 Januari 2015

Au pair USA!

Landen bezocht: