Aankomt, oriëntatie en ontmoeting gast gezin - Reisverslag uit Swedesboro, Verenigde Staten van Jamila Kehinde - WaarBenJij.nu Aankomt, oriëntatie en ontmoeting gast gezin - Reisverslag uit Swedesboro, Verenigde Staten van Jamila Kehinde - WaarBenJij.nu

Aankomt, oriëntatie en ontmoeting gast gezin

Door: Jamila

Blijf op de hoogte en volg Jamila

13 Januari 2014 | Verenigde Staten, Swedesboro

Hoi allemaal!

Via deze blog hoop ik iedereen die geïnteresseerd is op de hoogte te houden van mijn avontuur in Amerika. Ik zal beginnen bij het begin. Er is een hoop gebeurd, dus ik ben bang dat hij lang gaat worden…

Maandag 6 januari vertrok in vanaf schiphol. Ik zou op 09.15 uur vliegen dus was op 06.00 al op het vliegveld. Marloes en mama waren mee om mij uit te zwaaien. Ik had helaas bij elkaar 2 uur vertraging. Gelukkig was ik met 3 andere au pairs uit Nederland vertrokken. Het vliegen zelf viel mee. Het was een best klein vliegtuig, maar ik kon zelf films kijken en had een heel leuk foto boek meegekregen met allemaal lieve berichtjes van mijn vrienden. Heb me geen moment verveeld!

De reis naar het hotel met het shuttlebusje was wel dood eng. We zaten in het New Yorker hotel, midden New York. Ben die avond dan ook meteen met de Nederlandse au pairs rond gaan kijken. Ruby was er al eerder geweest dus die kon ons mooi rond leiden. Ik heb Time Square gezien en de kerstboom op Rockefeller centrum. Die boom hebben ze de volgende dag weg gehaald dus was wel speciaal om nog even te kunnen zien. Daarna was ik kapot! Heb mijn kamergenote ontmoet. Een Mexicaans meisje. Ik heb die nacht heeel goed geslapen :p

Dinsdag was de 1e orientatie dag. er is veel verteld over de verschillen tussen Amerika en Europa en over kleine kinderen tot 4 jaar. We zouden ’s avond eigenlijk een walking tour door New York doen, maar het was -15! Die toer is verplaatst naar woensdag en wij zijn heel toepasselijk naar de film Frozen geweest met wat au pairs.

Die nacht helaas om 4 uur wakker geworden. Dus nog erg moe tijdens de 2e oriëntatie dag. veel geleerd over 5/6 jarigen en rijden in de USA. Ik zal hier waarschijnlijk niet rijden, maar het was wel handig om te weten. Aan het eind van de middag de walking tour gedaan. Ben naar central park geweest en weer langs time square en rockefeller center. Onze tourgids kon ons er een hoop over vertellen en nam ons ook mee naar binnen op sommige plekken.

Werd die nacht weer om 4uur wakker. Stomme jetlag… de 3e oriëntatie dag was het langst. Van 08.30 tot 6. Heb een hoop geleerd over CPR (EHBO) heel interessant. Daarna kregen we te horen hoe we naar onze gast gezinnen zouden gaan reizen. Toen beginnen de zenuwen te komen. Helemaal omdat er ook al een hoop au pairs die avond opgehaald werden.

Ik vertrok vrijdag om 12.00 met de bus naar Philadelphia. Na twee uur kwam ik daar aan en werk op gehaald door Dija, Donovan en een vriendin van Dija. Samen haalden we Dylan van school. Heel vreemd. We moesten met de auto in een rij wachten, een papiertje met de naam van Dylan laten zien en dan wordt je kind aan de deur afgeleverd. Bizar gewoon. Dija en haar vriendin noemen het kid valet en hadden het ook nog nooit gezien. We zijn naar het nieuwe huis gegaan. Het is nog niet af, maar we konden we in het model kijken. Het is geweldig! Kan niet wachten tot we daar gaan wonen. Bijna alles is op loop afstand en er is een metro station op de hoek.

We wonen nu nog in New Jersey. Ik keek mijn ogen uit toen we aan kwamen rijden. Het is zo groot! Helaas is het ook in de middle of nowhere en heb ik geen auto tot mijn beschikking. We gaan als alles goed gaat over een maand verhuizen. Dit weekend heb ik vooral gebruikt om de familie te leren kennen. Dylan is een schatje maar maakte me helaas steeds om 07.15 wakker. Erg vervelend als je ook om 04.00 wakker geweest bent. We zijn ook naar de super markt geweest en ik heb mijn ogen uitgekeken. Het is gigantisch. Van alles hebben ze zo’n 15 verschillende soorten. Volledig belachelijk. Helaas is gezond eten redelijk duur, maar gelukkig heeft mijn gast gezin het er voor over. Zal dus niet alleen fast food eten.

Deze week zullen mijn werkdagen vooral bestaan uit het helpen van Dylan om op tijd klaar te staan voor school. Ik hoef hem niet te brengen of te halen dus ben vrij tot 15.30/16.00 als hij thuis wordt afgezet. Dan moet ik hem bezig houden, te eten geven en hem in bed krijgen. Mijn vrije uren zit ik nog redelijk vast in het huis, maar ik kan nu mooi wel lekker bijkomen. Al met al bevalt het me hier wel. Het is allemaal nog erg wennen maar het gezin doet er alles aan om me thuis te laten voelen :D

  • 13 Januari 2014 - 21:02

    Esther :-):

    Week 1 alweer voorbij ! Op naar nog 55 gewelige weken en minstens zoveel leuke verslagen ;-)
    XXX

  • 13 Januari 2014 - 21:27

    Hazel:

    Wat super om te lezen allemaal, ik ga je blog volgen iig. Geniet er maar van meis let goed op jezelf en maak er wat moois van! Ps: 07.15 is uitslapen voor ons hoor haha dus kon nog erger x

  • 13 Januari 2014 - 21:39

    Yvonne:

    Whaha!! Kid valet :) drive trough om je kids op te halen, hoe krijgen ze t verzonnen :D

    Heel veel nieuwe indrukken dus! Ik hoop dat je snel weer een beetje normaal slaap ritme krijgt.

  • 13 Januari 2014 - 21:57

    Mirjam:

    Jamila wat leuk om dit te lezen. Ik blijf je volgen hoor! Heel veel plezier daar. Liefs

  • 13 Januari 2014 - 21:59

    Yvonne Kuster:

    Leuk Jamila om te lezen ik ga hey zeker volgen , geniet er van.

  • 13 Januari 2014 - 22:25

    Henny:

    Leuk om te lezen wat je in èèn week al heb meegemaakt. Ik ga je volgen, ben erg benieuwd naar je verhalen en foto's

  • 13 Januari 2014 - 22:43

    Jamila:

    Bedankt allemaal!

  • 17 Januari 2014 - 00:48

    Mike:

    Je hebt voor nu dus nog genoeg tijd, dat word dus coupons knippen #extremecouponing

  • 17 Januari 2014 - 14:41

    Jamila:

    Haha, inderdaad Mike. Zal opzoek gaan naar wat folders ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamila

Ik ben de komende 12 maanden in Amerika te vinden als au pair voor een jongetje van 6. De eerste maand woon ik in Ney Jersey, daarna verhuis ik met het gezin naar Philadelphia! De 13e maand wil ik nog een maand reizen door de USA.

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 21731

Voorgaande reizen:

04 Juni 2016 - 25 Augustus 2016

Summercamp USA

06 Januari 2014 - 06 Januari 2015

Au pair USA!

Landen bezocht: