First 2 weeks of camp - Reisverslag uit North Carolina (historical), Verenigde Staten van Jamila Kehinde - WaarBenJij.nu First 2 weeks of camp - Reisverslag uit North Carolina (historical), Verenigde Staten van Jamila Kehinde - WaarBenJij.nu

First 2 weeks of camp

Door: Jamila

Blijf op de hoogte en volg Jamila

21 Juni 2016 | Verenigde Staten, North Carolina (historical)

Hoi iedereen, ik heb eindelijk tijd om wat van me te laten horen.
Zoals veel van jullie weten ben ik deze zomer 2 maanden op summercamp en daarna 25 dagen reizen.
4 juni kwam ik aan op het camp in North Carolina. Dat was erg vreemd. Aangezien de staff trainig pas de volgende dag begon had niemand info voor ons. Er was een ander camp die alles voor een week gehuurd had dus het was even uitvogelen wanneer we diner hadden en waar we wel en niet heen mochten. Dat was wel super frustrerend...

Daarna begon de staff trainig. Veel info maar veel, in mijn ogen logische dingen, bleven wat vaag. Hoe laat we waar moeten zijn of bij wie me moeten zijn om wat geregeld te krijgen blijft schijnbaar lastig te vergaren informatie.
Had gehoopt dat dat opgelost zou zijn tegen de tijd dat de kids kwamen, maar helaas.
Ik slaap sinds 12 juni met 6 meiden van 7/8 jaar en mijn Co Counselor in een cabin. De meiden zijn eigenlijk allemaal heel leuk en mijn Co is echt top. De afgelopen week is heel druk en vermoeiend geweest. We hebben een heel strak schema wat af en toe zonder overleg of uitleg wordt aangepast wat het niet makkelijker maakt. De kids zijn heel lief, maar ik moet alles 36 keer herhalen en daarna er nog naast staan.

Het camp is heel groot en bestaand uit allemaal heuvels. Het kost voor bepaalde dingen bijna 20 minuten voor ik de kids van A aan naar B heb. Dat houdt wel in dat de kids super gave (en soms gevaarlijke) dingen mogen doen. Berg beklimmen, paard rijden, vuurtjes stoken, kajakken of dingen maken van bv bamboe (inclusief zagen en blowtorch). En de meeste dingen mag ik ook aan mee doen. We hebben een paar kids met heimwee maar verder is het voor de kids echt geweldig en ik geniet met volle teugen van hun plezier.

Het probleem voor mij is alleen dat ik een beetje vast zit op camp. Ik had mijn eerste vrije avond maandag. Ik dacht leuk de stad in te gaan, maar dat bleek een uitdaging. Er was mij verteld dat we auto's van camp konden lenen en we altijd met andere staf leden konden meerijden. Die andere staff leden blijken alleen veel eerder of veel later vrij dan ons en wij mogen de auto's helemaal niet lenen... We wilde dus een taxi bellen, maar onze internationale telefoons doen het niet en we mochten niet bellen met de receptie telefoon. Heel vreemd. Eindelijk iemand gevonden die voor ons wilde bellen, maar de taxi deed er 45 minuten over om te komen! We moeten om 00.30 verplicht op camp terug zijn en we mogen niet voor het avondeten weg. Er bleef dus niet veel tijd over om iets te doen en elke keer een taxi slaat flink aan. Het komt er dus op neer dat mijn Amerika avontuur zich in een andere staat afspeelt en mijn gevangenis een andere vorm heeft aangenomen, maar ik gewoon weer vast zit. Deze keer zonder queensize bed, eigen badkamer en netflix. In plaats daarvan een stapelbed een hoop insecten en 6x zo veel kinderen. De tijd vliegt wel voorbij en ik heb vanaf nu elke week een dag (van 23 uur) vrij ipv een avond.
Heb vannacht dus in een hotel geslapen om even bij te kunnen komen. Was te moe om nog echt rond te kijken. Vandaag heeft mijn Co 23 uur vrij dus heb ik ze alle 6. We gaan het merken!

Het kan zijn dat mijn volgende bericht even op zich laat wachten. we hebben een 'no tech' policy. De kids mogen mijn telefoon niet zien en er is amper wifi. Het wachtwoord veranderd elke paar dagen en je moet maar net iemand kennen die het nieuwe wachtwoord weet want normaal informatie delen blijkt een vak apart...

  • 21 Juni 2016 - 16:17

    Tony :

    Heerlijk dat je al die spannende dingen ook mag doen met de kinderen. is het ook een probleem om de joodse rituelen met de kinderen te doen of is daar speciaal iemand voor? Heel veel liefs van opa en oma

  • 22 Juni 2016 - 04:00

    Jamila Kehinde:

    Ja, zeker!
    Die worden allemaal geleid. Ik hoef alleen mee te zingen en de kids op hun plek te houden. Ze hebben het een stuk meer kindvriendelijk gemaakt dus het is best leuk :)

  • 23 Juni 2016 - 23:32

    Jamila Kehinde:

    Die balen net zo als ik. Het is erg frustrerend.
    Helaas is Amerika in best veel dingen heel ouderwets....
    Super bedankt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamila

Ik ben de komende 12 maanden in Amerika te vinden als au pair voor een jongetje van 6. De eerste maand woon ik in Ney Jersey, daarna verhuis ik met het gezin naar Philadelphia! De 13e maand wil ik nog een maand reizen door de USA.

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 21705

Voorgaande reizen:

04 Juni 2016 - 25 Augustus 2016

Summercamp USA

06 Januari 2014 - 06 Januari 2015

Au pair USA!

Landen bezocht: