I'm in Miami B**** and the 4th of July - Reisverslag uit Swedesboro, Verenigde Staten van Jamila Kehinde - WaarBenJij.nu I'm in Miami B**** and the 4th of July - Reisverslag uit Swedesboro, Verenigde Staten van Jamila Kehinde - WaarBenJij.nu

I'm in Miami B**** and the 4th of July

Door: Jamila

Blijf op de hoogte en volg Jamila

09 Juli 2014 | Verenigde Staten, Swedesboro

Het is alweer even geleden dat ik een blog geschreven heb en er is een hele hoop gebeurd!

In de week voor ik naar Miami vertrok kon ik gelukkig de meeste dagen thuis blijven. Maandag de 23e kwam er namelijk een dakloze naar me toe die vroeg of ik dakloos was (ik kon niet naar huis, dus hij had een punt). Ik denk dat hij me al vaker in het park heeft zien zitten. Daarna kwam hij met de geniale woorde: ‘You are so pretty, you need a baby.’ Toen ik zei dat ik geen baby wilde zei hij: ‘I hope some guy grabs you and puts a baby in your belly.’ Ik was daar toch wel flink van geschrokken en ben er vandoor gegaan. Ik kon niet eens naar huis…
Ik heb mijn dagen thuis vooral gebruikt om mijn koffer in te pakken. Ik zou 25 dollar moeten betalen om bagage in te checken dus ik wilde alles in een handbagage koffertje krijgen en dat is gelukt!

Dus zaterdag de 28e vertrok ik erg vroeg, naar Miami :D
Britt kwam iets later ook aan in het hostel dus zijn we het strand gaan verkennen. Helaas zat de zee vol met zeewier... Daarna zijn we gaan feesten met het hostel in club Story. Daar kwamen we de VIP lounge binnen waar we gratis drinken kregen.

Zondag was de voetbal wedstrijd. Daarna zijn we naar Miami ink gelopen waar we Yoji hebben gezienn en we hebben 1,5 uur zitten afdingen bij het tourbureau (Hollanders door en door…) en een paar tours geboekt. ‘S avonds weer uit, deze keer in Nikki beach. Tot een uur of 4 gefeest dus hebben we besloten maar gewoon door te halen aangezien we om 5 uur werden opgehaald om naar de Bahama’s te gaan.

Heb op de veerboot even geslapen. De Bahama’s waren geweldig! Helaas was het weer niet echt top, maar het witte strand en het heldere blauwe water maakte een hoop goed. Nu een 3e stempel in mijn paspoort! Op de veerboot zaten we tegen over twee Mexicanen. Hebben een heel leuk gesprek gehad met hen over voetbal, reizen en verschillende culturen. Waren wel kapot toen we weer terug kwamen.

Dinsdag moesten we weer vroeg op omdat we een city tour door Down Town Miami deden. Met de bus rond gereden en daarna met de boot langs ‘star island’ om de celeberty huizen te bekijken. Mijn enkels waren super opgezwollen van al het gesta, gedans en het gezit. Ben dus maar redelijk op tijd gaan slapen.

Woensdag dus fris naar de Everglades. Met zo’n boot met een fan over het water. Heerlijk! Daarna naar een alligator show en als afsluiting een baby alligator vast gehouden. Echt geweldig!
We hadden twee nieuwe kamergenotes en we zijn met hen naar ‘Liv’ gegaan. Dat scheen één van de beste clubs te zijn. Het was super! De muziek was top en we werden zelfs de VIP lounge in gevraagd. Helaas sloot de club om 4 uur. Om 6.40 zouden we opgehaald worden voor Key west. Voor mij had het geen zin om nog 1,5 uur te slapen dus ik het op het terras met een Duitser zitten kletsen.

In de bus dus weer zitten slapen tot we in Key West aankwamen. Daar met de trolly rond gereden en op het privé stand gelegen. Helaas rotst strand, goor water, giga vissen en regen. Verder was het er erg mooi. Was niet van plan nog uit te gaan, maar twee Duitse meiden kende een promoter die ons gratis naar een hiphop feest zou nemen in Story. Dus toch maar gegaan :p
Erg leuk! Alleen heel irritant dat de DJ maar bleef roepen dat P diddy in the hous was en een paar Amerikaanse voetballers.

Vrijdag was het the 4th of July. Eerst met onze Duitse kamergenoten naar de voetbal wedstrijd gekeken, lekker op het stand liggen bakken tot we ’s avonds naar het meest indrukwekkende voorwerk ooit konden kijken. Het was geweldig! Ik wilde die speciale avond niet zomaar voor bij laten gaan. Ik had een promotor gevonden die naar een hiphop feest ging maar iedereen was te moe. Ben dus toch maar met wat andere gasten uit het hostel naar een techno feest gegaan. Koste me 30 dollar om binnen te komen en de muziek was volledig ruk, maar ik had het super naar mijn zin. Tot één of andere eikel mijn telefoon uit mijn handtas jatte. Kan nog steeds niet geloven dat ik het niet gemerkt heb... Het was toen nog maar 2 uur en ik was al de 7e die aangaf dat mijn telefoon gestolen was. Ik ben zo blij dat Britt heel veel foto’s van mij heeft!

Zaterdag spendeerde ik mijn ochtend dus in het politie bureau met een vrouw die duidelijk een hekel had aan haar werk.
Op het stand liggen balen en toen naar de voetbal wedstrijd. Na die spannende wedstrijd voelde ik me gelukkig wat beter. Iedereen ging weer naar een techno feest, maar daar had ik niet echt zin in. Ben lekker vroeg gaan slapen tot ik midden in de nacht wakker gemaakt werd omdat er schijnbaar een kakkerlak door de kamer liep...

Zondag was het al weer de laatste dag… we zijn gaan shoppen en ik heb nog lekker zitten kletsen met een Belg en Spanjaard in het hostel. Veel te snel moest ik alweer afscheid nemen van iedereen en naar het vliegveld. Bij de bushalte kwam ik een Braziliaanse au pair tegen die rond dezelfde tijd moest vliegen vanaf de gate naast de mijne dus we hebben lekker zitten kletsen tot we moesten vertrekken. Veel turbulentie maar veilig aan gekomen in Philly waar Dylans tante me ophaalde. Tegen 23.00 was ik weer veilig thuis en een hele hoop ervaringen en indrukken rijker!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamila

Ik ben de komende 12 maanden in Amerika te vinden als au pair voor een jongetje van 6. De eerste maand woon ik in Ney Jersey, daarna verhuis ik met het gezin naar Philadelphia! De 13e maand wil ik nog een maand reizen door de USA.

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 21690

Voorgaande reizen:

04 Juni 2016 - 25 Augustus 2016

Summercamp USA

06 Januari 2014 - 06 Januari 2015

Au pair USA!

Landen bezocht: