Top weekend! - Reisverslag uit Swedesboro, Verenigde Staten van Jamila Kehinde - WaarBenJij.nu Top weekend! - Reisverslag uit Swedesboro, Verenigde Staten van Jamila Kehinde - WaarBenJij.nu

Top weekend!

Door: Jamila

Blijf op de hoogte en volg Jamila

24 Juni 2014 | Verenigde Staten, Swedesboro

Vorige week maandag begon Dylan zijn camp. Het is in het school gebouw, maar wordt door andere mensen gegeven. Daar stonden dus twee overenthousiaste vrouwen ons op te wachten. Ik ben op een bankje gaan lezen. Daar was een groepje scholieren aan het basketballen. Toen ze weg liepen ben ik er even gaan liggen omdat ik last van mijn rug had. Toen kwam ik er achter dat één van die kids foto’s van me aan het nemen was. Vet creepy... Ben dus maar weg gegaan. Even rond gelopen tot ik een nieuw bankje vond, wat nog lastig was met alle zwervers. Heb bijna de hele dag zitten lezen tot in eindelijk Dylan mocht halen.

Dinsdag kon Alex hem niet ophalen, dus ik moest weer naar Philly. Het was ruim 30 graden en zelfs de wind was heet. Ik ben lekker naar de bios gegaan, naar de amazing spider man 2. Ik had ondertussen genoeg punten om gratis naar de film te gaan, dus dat was top. In de metro gewacht tot ik Dylan kon ophalen. Thuis kwam Dija met de boodschap: ‘Can you have Dylan ready at 6.45? We are going to the grocery store and you are driving’ dat was wel even slikken. Die zag ik echt niet aankomen. Het rijden was even spannend maar ging goed. Toen Dylan klaar gemaakt voor bed en hij is nog even bij zijn moeder gaan chillen.

Woensdag ben ik in een bar voetbal gaan kijken. Was erg bang dat ik tussen de Australiërs zou zitten, maar er waren allemaal Nederlanders! Dat was echt heel leuk. Toen sms’te Dylan dat hij thuis was en dat ik langs kon komen als ik wilde, dus hij heeft me halverwege opgehaald en we hebben nog wat voetbal gekeken. Erg gezellig. Toen op naar huis! Daar heeft Dylan op 19.30 nog lekker met zijn moeder gespeeld dus ik was lekker vroeg klaar.

Dylan was donderdag al wakker en had zijn havermout op toen ik hem wilde halen. De rest was dus een eitje en voor 8 uur waren ze allemaal de deur uit. Lekker rustig aan gedaan. Heerlijk! Dylan kwam tegen 6 uur thuis. Schijnbaar had hij een breakdown omdat hij weer niet goed gegeten had. Heb hem dus maar vroeg naar bed gebracht. Toen maar een kaart voor (de volwassen) Dylan gemaakt wat die is morgen jarig!

Ik heb uiteindelijk de halve nacht het boek gelezen die ik aan Dylan wilde geven, ‘Stuff Dutch people like’. Ik had hem voor het gezin gekocht maar vergeten te geven. Wilde hem bewaren voor kerst maar ik denk dat Dylan er veel blijer mee zal zijn. Geweldig boek! Ging helemaal stuk! In Philly ben ik gaan shoppen. In het park gaan lezen. Eerst een giga groep kids met school die herrie maakte en toen werd ik aangestaard door zwervers… Thuis wilde Dylan graag een film avondje dus dat maakte mijn werk een stuk makkelijker.

Zaterdag ben ik met Dylan naar het African American museum geweest. Daar hadden ze een speciale kinderdag. We hebben uren met ouderwets speelgoed gespeeld, hij kreeg zijn gezicht geschminkt en we konden niet vertrekken zonden een ballon dier. Daarna gaan eten en gaan spelen in de speeltuin. Toen werd Dylan al weer op gehaald. Daarna heb ik met Helena en haar vriendin bij het hardrock cafe gegeten. We zijn met Daniele en Flor naar Riverdeck gegaan. Een soort club/bar, maar in de buiten lucht aan het water. Heb het super naar mijn zin gehad!

Zondag heb ik me snel klaar gemaakt en afscheid genomen van Flor want die gaat over een week weg bij haar gast gezin. Daarna had ik afgesproken met Yu Yien en Rebecca. Ik heb met YuYien op de middelbare school gezeten en ze was dat weekend in Philly. Hebben bij kunnen kletsen, zijn naar de magic gardens (met al die mozaïek) geweest, het art museum en hebben froyo gegeten. Erg gezellig! Helaas was bijna alles dicht omdat het zondag was en ze hadden de bezienswaardigheden gister al gezien.

  • 25 Juni 2014 - 13:53

    Tony:

    Gezellig al die stukjes die je door geeft
    Heel veel plezier nog. Groeten van oma en opa en een dikke kus

  • 25 Juni 2014 - 22:03

    Jamila Kehinde:

    Ben blij dat je het leuk vind om te lezen!
    Dank je!!!
    Liefs,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamila

Ik ben de komende 12 maanden in Amerika te vinden als au pair voor een jongetje van 6. De eerste maand woon ik in Ney Jersey, daarna verhuis ik met het gezin naar Philadelphia! De 13e maand wil ik nog een maand reizen door de USA.

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 21700

Voorgaande reizen:

04 Juni 2016 - 25 Augustus 2016

Summercamp USA

06 Januari 2014 - 06 Januari 2015

Au pair USA!

Landen bezocht: