Tables are turning - Reisverslag uit Swedesboro, Verenigde Staten van Jamila Kehinde - WaarBenJij.nu Tables are turning - Reisverslag uit Swedesboro, Verenigde Staten van Jamila Kehinde - WaarBenJij.nu

Tables are turning

Door: Jamila

Blijf op de hoogte en volg Jamila

03 Juni 2014 | Verenigde Staten, Swedesboro

Maandag was het labour day. Weet eerlijk gezegd niet helemaal wat het inhoud, maar iedereen was vrij. Dylan ging met zijn vader naar de kapper en verder hebben we lekker gespeeld. We jammer dat ik niet naar de stad kon want er was overal uitverkoop. Tijdens het spelen zei Dylan: ‘you know what is going to be hard? Saying goodbye to you. It is always hard to say goodbye to your friends.’ Dat was zo lief! Toen kwam zijn opa van moeders kant langs. Zijn opa bedankte me uitgebreid voor de goede zorgen voor zijn kleinzoon. Heel fijn om te horen!

Dinsdag kon ik thuis blijven, dus ben the good wife gaan kijken en heb zitten knutselen.
Tegen 6 uur kwam Dylan slapend thuis. We hebben snel gegeten en ik heb hem klaar gemaakt voor bed. Toen kwam Dija thuis. Dylan wilde graag bij haar op de kamer lezen dus om 8 uur was ik klaar met werken. Dat is toch lekker geld verdienen :p

Woensdag waren we weer in Philly. Donovan vroeg onderweg wat ik ging doen. Toen ik vertelde dat ik schoenen ging kopen vertelde hij dat hij dit weekend gympen voor me wilde kopen. Dacht niet dat het zou gebeuren aangezien ik al 4 maanden op de cheese steak wacht die hij beloofd had, maar het is lief bedacht. Ik ben voor de zekerheid dus toch maar schoenen gaan shoppen. Op het metro station stond alleen een vrouw te schreeuwen tegen een andere vrouw . Ze zag dat ik naar haar keek en ging naast me zitten. Ze begon met: ‘you are very pretty, you know?’ toen ik haar bedankte verdween de glimlach ze zei iets van: ‘do you know who you are dealing with?’ Toen ik zei van niet antwoorde ze:’I will knock you of the train,OK? En ze glimlachte vet creepy. Ben dus maar in een andere kar gaan zitten. Ben bang dat met de bezuinigingen in de gezondheidszorg in NL wij straks ook eindigen met zo veel rare mensen op straat… Heb gelukkig wel schoenen gevonden. Niet super comfortabel maar wel heel goedkoop. Heb nog even geshopt tot ik Dylan kon halen. Toen met de bus naar huis. We waren kapot, dus hebben niet veel gedaan. Lekker vroeg naar bed!

Donderdag ben ik naar de bios gegaan, naar Xman. Helaas zat er een hele highschool groep in de bios. Ze dachten dat ze naar een informatieve film gingen, tot de echte film begon. Ze waren helemaal hyper. Erg grappig. Alleen ze bleven vet lang door kletsen en één meisje was zelfs aan het krijsen. De film was wel echt heel vet. Daarna Dylan opgehaald en met de trein naar oma. Die had eten voor ons gehaald en een boek voor mij gekocht. Super lief! ’s Avond kon ik nog even skypen. Daarna pokemon met Dylan gespeeld, piano en gelezen.

Vrijdag heb ik niet echt iets gedaan. Voelde me een beetje down dus heb eigenlijk de hele dag in het trein station zitten lezen. Ben nu Cinder aan het lezen. Assepoester in de toekomst zeg maar. Erg leuk boek. Daarna Dylan opgehaald en met de trein naar Claymond. Zijn zwemmen was alleen 15 minuten uitgelopen, we moesten nog langs zijn oma om iets op te halen en zijn moeder moest nog langs een winkel. We kwamen pas tegen half 8 thuis. Was kapot! Toen kwam ik er achter dat mijn vader blijkbaar is getrouwd (gefeliciteerd pap!). Ik had alleen geen datum te horen gekregen. Mijn moeder wees me er op dat dat betekend dat ik nu een stiefmoeder heb. Heel toepasselijk nu ik Cinder lees :p

Zaterdag was ik weer om 06.15 wakker. Heel vervelend. Om 8 uur moest ik beginnen want Dija en Donovan gingen naar een polo wedstrijd. We hebben weer lekker zitten spelen. Pokemon battles zijn op dit moment favoriet. Tegen 1 uur vroeg hij of ik hem wilde voorlezen. Binnen 10 pagina’s viel hij in slaap. Heb hem 2 uur later toch maar wakker gemaakt. Ondertussen was zijn tante langs gekomen dus we hebben eerst een zwaard battle gehouden in de tuin en we zijn daarna gaan vliegeren. Er was alleen amper wind dus het was meer crachen dan vliegeren. Het was wel echt hilarisch. We hebben ons kapot gelachen! We zijn nu officieel de kite losers. Toen gegeten. Het was al 7 uur, dus ik was al 11 uur aan het werk. Om half 8 stelde Biba voor dat zij Dylan van me zou over nemen. Super lief van haar! Zij heeft hem in bad gedaan en klaar gemaakt voor bed. Om 20.30 kwamen zijn ouders thuis. dan zou ik dus 12,5 (!) uur gewerkt hebben. Dat mag officieel niet eens…

Vandaag heb ik heb lekker zitten verven tot Donovan me kwam vragen of ik mee wilde naar Philly om schoenen te kopen. Natuurlijk wilde ik dat! Eerste moesten we vet lang in de auto op Donovan wachten want hij was met potentiële klanten aan het praten. We zijn dus maar pizza gaan eten. Daarna eindelijk opzoek naar schoenen. Dylan trok erg naar mij toe dus ik moest toch nog een beetje werken. Dylan vroeg wanneer ik naar huis ging. Ik zei dat het plan was om 6 of 10 januari te gaan, maar ik niet zeker wist welke dag. Hij zei dat hij hoopte op de 10e zodat ik 4 dagen langer bij hem kon blijven. Zo lief! Donovan zei na winkel nummer 6 dat hij schoenen voor me zou vinden ‘even if it kills me’. Zo aardig! Uiteindelijk super comfi sportschoenen gevonden. Ik liep op wolken :D
Ze hadden alleen roze in de winkel dus we hebben zwarte besteld en ze worden binnen 3 tot 5 dagen aan huis bezorgd. Ik ben helemaal gelukkig. Ik denk dat dit hun manier is om me te bedanken. Geen woorden maar dollars zeg maar. Kwam wel heel goed uit want ik ben al door 2 paar schoenen gelopen en heb overal blaren. Toen ik mijn eigen 10 dollar gympen weer aan deed, had ik pas door hoe oncomfortabel die dingen zijn. Kan niet wachten tot ze binnen zijn! Donovan bleef in Philly want die had een bespreking op 6 uur. Dija had gekookt dus daar hoefde ik ook niet over na te denken. Al met al een top dag!

  • 03 Juni 2014 - 15:46

    Oma:

    heerlijk dat je nu ook wat leukere dagen hebt de laatste tijd.Veel plezier met je nieuwe schoenenVeel liefs van oma en opa

  • 03 Juni 2014 - 16:31

    Hazel:

    Hi meis, gelukkig weer wat positieve berichten wel beetje eng verhaal van die vrouw maar geloof mij hier lopen d'r ook aardig wat gekken rond. Weet je al iets meer over de verhuizing of is dat nog steeds een beetje vaag? Gefeliciteerd met je vader al is dat wel een beetje vreemd lijkt mij dat je dat via via moet vernemen maar goed....
    Geniet straks lekker van je nieuwe gympies en ik vind dat je het fantastisch doet en alle respect voor jou want je doet het toch maar even! zo toch weer ff een complimentje haha zonder dollars het hoeft allemaal niet zo duur te zijn. ;) liefs x uit Almere


  • 03 Juni 2014 - 18:22

    Jamila Kehinde:

    Dank je oma! :D

    We moeten wachten tot de elektriciteit gefixed wordt. De mensen daar kunnen ons alleen nog steeds geen datum geven. Heb dus nog geen idee...

    Haha, dank je!
    Xx

  • 03 Juni 2014 - 20:38

    Yvonne:

    Tsja, voor sommige mensen is 'dankjewel' zeggen moeilijker dan met geld strooien. Vind het wel raar dat je die roze schoenen niet wilde ;) haha!


  • 05 Juni 2014 - 15:56

    Jamila Kehinde:

    Haha, tja... Kinderachtig hè? :p

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamila

Ik ben de komende 12 maanden in Amerika te vinden als au pair voor een jongetje van 6. De eerste maand woon ik in Ney Jersey, daarna verhuis ik met het gezin naar Philadelphia! De 13e maand wil ik nog een maand reizen door de USA.

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 21703

Voorgaande reizen:

04 Juni 2016 - 25 Augustus 2016

Summercamp USA

06 Januari 2014 - 06 Januari 2015

Au pair USA!

Landen bezocht: