My mom is in town! - Reisverslag uit Swedesboro, Verenigde Staten van Jamila Kehinde - WaarBenJij.nu My mom is in town! - Reisverslag uit Swedesboro, Verenigde Staten van Jamila Kehinde - WaarBenJij.nu

My mom is in town!

Door: Jamila Kehinde

Blijf op de hoogte en volg Jamila

28 April 2014 | Verenigde Staten, Swedesboro

Al weer tijd voor een nieuwe blog! Had niet verwacht dat ik het zo lang zou volhouden om iedere week een blog te schrijven, maar hier komt hij:

Maandag was Dylan kapot. Hij was pas na half 10 thuisgekomen zondagavond na zijn egg hunt. Mijn dag stond in het teken van thrift stores. Ik heb zomer kleren nodig. Helaas kon ik de eerste twee niet vinden en was de 3e toch wel erg duur voor tweedehandskleding. Nog even lekker in de zon gelezen en toen Dylan op gehaald. De bus was weer op tijd dus dat was heel fijn. Thuis lekker piano gespeeld.

Ik was van plan dinsdag weer te gaan hard lopen maar na vorige week en mijn weekend Washington deden mijn enkels flink pijn en heb ik ook wat last van mijn linker heup. Heb wel wat oefeningen gedaan, maar ook de hele dag zitten vreten. Ik ben super gefrustreerd. Ik kan alleen maar denken aan wat ik allemaal wil doen, maar niet kan. Normaal word ik wel weer vrolijk als Dylan thuis komt, maar hij was in net zo’n fijne bui als ik. Tegen 8 uur was het drama om hem in bad te krijgen. Hij sloeg me zelfs (per ongeluk) in mijn gezicht.

Kreeg woensdag te horen da de verhuizing toch een stuk langer gaat duren. Had ik ook wel bedacht, maar blijft balen. Ik ben met mijn laptop in de openbare bibliotheek gaan zitten. Mijn travel class over Niagara falls zou zondag beginnen en ik had nu al huiswerk gekregen. Toen Dylan opgehaald en met de trein naar zijn moeder. Thuis met Dija gekletst over het nieuwe huis. Zij wil de eerste zijn die op Kater street gaat wonen. Ze zei dat ze Donovan duidelijk gaat maken dat wij prioriteit hebben daar, dus dat is wel fijn.

Donderdag lekker met Marloes, Thomas en Patrick geskyped. Was erg leuk. Daarna weer opzoek naar een vlucht naar Florida voor deze zomer. Toen ik even gewacht had en verder zocht was het ineens bijna 80 dollar duurder. Heb dus in een paniek aanval snel geboekt, maar het is nu officieel: van 28 juni tot 6 juli zit ik in Florida! Daarna kreeg ik een sms van mama dat ze zijn aangekomen! Morgen zie ik haar weer voor het eerst in vier maanden :D

Vrijdag heb ik Dylan afgezet op school en ben naar het hotel gelopen waar mijn moeder en tante verblijven. Ze waren alleen verdwaald en vanwege een miscommunicatie wachtte we op verschillende plekken. Gelukkig had mama de telefoon kaart van papa en konden we bellen. Naar wat bezienswaardigheden in de stad geweest en opzoek naar een nieuwe telefoon voor mama want die van haar deed erg raar. Daarna op zoektocht naar glutenvrije bakkers. Toen waren we allemaal erg moe dus zijn we naar hun hotel gegaan. De lift deed alleen vet raar. We moesten naar de 6e, maar hij ging naar de 8e, opende de deur niet en ging toen terug naar de 5e en dat twee keer. Toen maar de trap genomen. Heb even daar gehangen en mama gaf me een hele tas vol zomerkleren en wat kleine zelf gemaakte cadeau’s voor het gezin. Vet lief. Ze heeft nog een tas met kleren. Geen idee hoe ik dit terug ga krijgen naar NL, maar erg fijn om nu te hebben. Toen snel naar de trein zodat ik met de oma van Dylan mee terug kon rijden. Daarna mijn nagels oranje gelakt voor koningsdag en heel erg met Dylan gelachen. Hij heeft voor zijn moeder tot 10 geteld in Nederlands en we hebben zitten kletsen over de koning in Nederland. Toen snel hem in bed gelegd want Salomé had me een bericht gestuurd dat ik online moest komen op skype. Even met de hele groep kunnen kletsen die met z’n alle bij Salo aan het zuipen zijn. Zag er erg gezellig uit!

Zaterdag was ik weer voor 7 uur wakker. Iedere dag om 6.15 op is niet fijn voor je bioritme in het weekend. Daarna gezorgd dat ik en Dylan klaar waren om 10 uur want dan zou Dija naar Philly gaan. Vlak voor 10 uur kwam Dija er mee dat ze pas om 12 uur zou vertrekken. Was dus wat geschuif met de plannen. Met Dylan buiten gespeeld. Om 12 uur naar Philly waar we Rio 2 gekken hebben. Erg leuke film! Om 3 uur zou Dija ons ophalen. Uiteindelijk kwamen ze pas een uur later. Erg vervelend, maar nu konden we naar de knutsel winkel om een cadeau voor Moederdag te halen. We gingen naar Dylan’s oma om daar naar de sporthal te gaan. Dylan heeft 2,5 uur gerend, gesprongen en gespeeld. Super leuk! We waren allemaal wel kapot daarna.

Vandaag vroeg op zodat ik met het gezin mee naar voetbal training kon rijden en dan op tijd op school zou zijn. Om 8 uur was er nog geen leven in huis terwijl we 8.15 zouden vertrekken. Heb dus Dylan naar zijn ouders gestuurd om te vragen of hij voetbal heeft. Schijnbaar was het afgeblazen. Ik kon alleen niet met de bus omdat ik dat niet zou redden. Gelukkig kon ze me nog net op tijd afzetten, maar het was niet echt goed voor mijn humeur.
We hebben een paar spelletje gedaan om elkaar te leren kennen dus ik heb lekker zitten kletsen met meiden van over de hele wereld (Nieuw-Zeeland, Tsjechië, Frankrijk enz. Daarna wat opdrachten moeten doen over de slavernij. Beetje verwarrend omdat er geen slavernij in Canada was, maar schijnbaar werd Niagara gebruikt om slaven over de grens te smokkelen. Daarna naar het hotel van mama zodat we uit eten konden. We waren van plan nog even de stad in te gaan, maar we waren zo moe… ga dus lekker vroeg mijn bed in. Misschien dat ik weer wat vrolijker ben na een goede nachtrust.

  • 28 April 2014 - 11:14

    Yvonne:

    Wat leuk dat je moeder langs is gekomen!! Blijft ze lang? Een beetje afleiding voor het feit dat Amerikanen duidelijk niet kunnen plannen is natuurlijk wel fijn :)

  • 28 April 2014 - 13:01

    Hedwig:

    Wat fijn dat je mom en je tante er zijn! Voor jou even een break tussen alles door! Ik dacht dat Amerikanen zo precies waren, lijkt Indonesie wel, hier noemen ze het < jam karet> =tijd rekken.....jij bent aldoor op tijd en de rest niet. Je moet er mee leren omgaan en dat is niet altijd leuk. Goh wat leuk naar Forida! Fijne tijd met je mom en tante Mirjam!

    Liefs van Hedwig

  • 29 April 2014 - 14:51

    Jamila Kehinde:

    Twee weken. Haha inderdaad!

    Ik dacht ook een gezin gevonden te hebben die punctueel was, maar helaas :p
    Dank je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamila

Ik ben de komende 12 maanden in Amerika te vinden als au pair voor een jongetje van 6. De eerste maand woon ik in Ney Jersey, daarna verhuis ik met het gezin naar Philadelphia! De 13e maand wil ik nog een maand reizen door de USA.

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 21698

Voorgaande reizen:

04 Juni 2016 - 25 Augustus 2016

Summercamp USA

06 Januari 2014 - 06 Januari 2015

Au pair USA!

Landen bezocht: