De zon maakt niet iedereen vrolijk... - Reisverslag uit Swedesboro, Verenigde Staten van Jamila Kehinde - WaarBenJij.nu De zon maakt niet iedereen vrolijk... - Reisverslag uit Swedesboro, Verenigde Staten van Jamila Kehinde - WaarBenJij.nu

De zon maakt niet iedereen vrolijk...

Door: Jamila

Blijf op de hoogte en volg Jamila

15 April 2014 | Verenigde Staten, Swedesboro

Maandag moest ik om 6 uur op omdat zijn oma en tante ons naar school moesten brengen. Was nog even haasten. Daarna ben ik weer naar de bios geweest. Eindelijk naar Captain Amerika! Toen de trailers begonnen merkte ik echter dat ik het niet in 3D kon zien. Het beeld was even wazig met bril als zonder. Vlak voor de film zou moeten beginnen ben ik toch maar naar de ingang gerend voor een nieuwe bril. Daar liep ik bijna tegen een man op. Hij had het zelfde probleem. De man bij de ingang heeft het probleem gemeld en toen ik terug kwam was het gelukkig opgelost. De film was erg leuk en daarna was het alweer tijd om terug te gaan en Dylan op te halen. Toen we bij de bushalte zaten (in de regen) belde zijn vader dat we met hem mee konden rijden. YES! We hebben eerst het nieuwe huis bekeken en er zat veel minder vooruitgang in dan ik hoopte. Ze zijn niet tevreden over de kleur van de muur dus nu gaan ze alles overnieuw schilderen…

Dinsdag weer een dagje thuis. Ze hebben hier wat workout programma’s op tv on demand dus heb daar wat oefeningen van gedaan en een hele hoop foto’s uitgezocht, bewerkt en besteld. Zodra die binnen zijn kan ik dus weer lekker verder aan mijn foto boek.

Woensdag de kuikentjes bekeken op Dylan school. Ze leren namelijk over de cyclus van het leven. Daarna dacht ik met Franciel afgesproken te hebben, maar dat was schijnbaar een miscommunicatie. Erg vermoeiend. Heb uiteindelijk de hele dag zitten lezen. Ben begonnen aan het boek ‘Divergent’. Daar is de film die ik een paar weken geleden gezien heb op gebaseerd. Erg goed boek! Om 5 uur Dylan opgehaald. Hij heeft nu zwemmen met after school. ’s Avonds heb ik hem voorgelezen uit‘Captain underpants’. Hilarisch!

Donderdag stond in het teken van skype. Ik en Britt hebben overlegd over onze plannen om deze zomer naar Florida te gaan. Het wordt waarschijnlijk Miami en een korte cruise naar de Bahama’s. Daarna nog even met Marloes kunnen skypen tot de verbinding weg viel. Toen ben ik lekker even buiten gaan liggen in de zon. Heerlijk liggen lezen.

Vrijdag was het een drama om Dylan klaar te krijgen voor school. Schijnbaar is hij ’s nachts een paar keer wakker geweest vanwege pijn in zijn oor. Gelukkig waren we wel op tijd. Donovan vertelde me over een wandel route achter het art museum. Ik heb dus daar een eind over gelopen en ben toen op een bankje gaan zitten lezen. Tot een uur of 2 was het nog erg bewolkt maar daarna was het 23 graden. Toen was het weer tijd om Dylan op te halen om naar zwemmen te gaan. Met zwemmen was Dylan aan het kloten en thuis begon hij te schreeuwen omdat hij niet in bad wilde. Daarna deed hij gelukkig weer normaal.

Zaterdag kwam ik er achter dat er wéér een au pair naar huis gaat. Dit wordt echt belachelijk...
Om 12 uur met Donovan mee gereden naar de stad. Ik en Dylan zijn naar logan square gegaan om te spelen. Na een uur met de metro naar Franklin square. Daar lekker in de speeltuin gespeeld. Toen vroeg Dylan of we konden minigolfen. Het was alleen nog erg druk dus ik zei dat we over een half uur nog eens zouden kijken. Toen begon hij te zeuren en te stampvoeten. Toen hij merkte dat dat niet hielp begon hij te zeuren om ijs en de draaimolen. Toen ik zei dat we nu geen van die dingen meer zouden doen was het huilen! Ik heb het genegeerd en gezegd dat hij nog kon spelen af dat we naar huis zouden gaan. Toen is hij weer gaan spelen. Heeft zelf nog even tikkertje gespeeld met twee andere jongetjes. 10 minuten na dat de bus vertrokken was vertelde hij dat hij naar huis wilde. Tja dat kon dus niet want de bus gaat maar eens in 2 uur. Hij pissig. Hij heeft een kwartier boos voor zich uit zitten staren en in het zand zitten porren. Toen had ik het ook flink gehad. Dus ik heb zijn vader gebeld en gevraagd hoe laat hij zou vertrekken. Dat was om een uur of 17.30. Ik sprak met hem af dat we pizza zouden gaan eten en dan in het model huis op hem zouden wachten. Toen wilde Dylan ineens blijven. Ik kon hem wel achter het behang plakken! Toen we eindelijk thuis kwamen was ik kapot!

Heb zondag ochtend wel weer lekker in de zon liggen lezen. Helaas was het nog een beetje bewolkt. Tegen 1 uur kwam Biba langs. De tante van Dylan. Ik heb me kapot gelachen met haar om een designer blad. Ze had super grappig commentaar op de oncomfortabele stoelen, onpraktische keukens en badkuipen midden in slaap kamers. Tegen 4 zijn we met z’n alle een ijsje gaan halen. Super gezellig. Het weer de laatste dagen is geweldig! Zondag was het zo'n 24 graden. Volgens mijn telefoon heeft het zelfs even de 29 graden gehaald!

  • 15 April 2014 - 22:35

    Oma:

    gelukkig het wordt zomer bij jou en kan lekker genieten van het zonnetje.Jammer dat de verhuizing nog niet gebeurd.Maar nu zal het niet meer zolang duren.Dat kleine jongetjes ook wel eens tegen werken heb je nu wel ervaren maar dat hoor er ook bij.Hij is vast ook wel vaak lief.Veel liefs van opa en oma.

  • 16 April 2014 - 09:46

    Marloes:

    Hahaha geweldig dat boek!

  • 16 April 2014 - 09:47

    Odile:

    Haha wat een drama met dat kind! Ik zou hem daadwerkelijk achter het behang plakken, kijken wat 'ie dan doet, hihi. Oja en ik lees dus stiekem mee met je avonturen, super leuk om te lezen! Hoe komt het dat er zo veel au pairs naar huis gaan? Wel fijn dat jij in ieder geval een leuk gezinnetje hebt (soms :P), ondanks dat het huis nog steeds niet af is! :)

  • 16 April 2014 - 11:51

    Yvon Kuster:

    Hoi Jamil , kan weer wat langer achter de computer zitten. fijn dat de zon schijnt dan is iedereen weer vrolijker. kinderen is soms hinderen.
    Hopelijk komt het huis af voordat je naar huis gaat, maar dat zal wel.
    Nog lekker aan het knutselen, en hoe komt het dat er zoveel meisjes naar huis gaan ligt het aan het gezin of aan de meisjes?. heel veel liefs yvon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamila

Ik ben de komende 12 maanden in Amerika te vinden als au pair voor een jongetje van 6. De eerste maand woon ik in Ney Jersey, daarna verhuis ik met het gezin naar Philadelphia! De 13e maand wil ik nog een maand reizen door de USA.

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 21718

Voorgaande reizen:

04 Juni 2016 - 25 Augustus 2016

Summercamp USA

06 Januari 2014 - 06 Januari 2015

Au pair USA!

Landen bezocht: