Na sneeuw komt zonneschijn - Reisverslag uit Swedesboro, Verenigde Staten van Jamila Kehinde - WaarBenJij.nu Na sneeuw komt zonneschijn - Reisverslag uit Swedesboro, Verenigde Staten van Jamila Kehinde - WaarBenJij.nu

Na sneeuw komt zonneschijn

Door: Jamila

Blijf op de hoogte en volg Jamila

24 Februari 2014 | Verenigde Staten, Swedesboro

Maandag wilde ik met Dylan naar de LEGO movie. We hadden het er al 2 weken over en aangezien het presidents day was, had hij vrij van school. Zijn ouders gingen ook naar Philly dus we konden meerijden en ik kon daarna langs de knutsel winkel ernaast aangezien ik een 55% kortings coupon had. Top! Had er helemaal zin in, tot Dylan ineens zei dat hij dit weekend al met zijn oma naar die film geweest was. BAM, daar ging mijn perfecte dag… We zijn lekker thuis gebleven. Ik zou ook het schema voor deze week met Dija bespreken, maar toen ik Dylan in bed had gelegd waren hun lichten al uit en ik durfde hen niet te storen.

Ik had dus geen schema voor deze week. Iedereen die me goed kent ziet me nu misschien met een gigantisch paniek aanval, hyperventilerend voor zich op mijn kingsize bed. Haha, nee hoor zo erg was het niet, maar ik besefte me wel dat ik dit een paar jaar gelden nooit had aangekund. Ik heb een hoop nare dingen meegemaakt de laatste jaren, maar ze hebben me wel een stuk sterker gemaakt. Sinds in op De Blauwe Zon gewerkt heb ben ik een stuk flexibeler geworden en mijn vrienden groep heeft ook geholpen. Ik had schijnbaar een paar knie operaties, een groepje kinderen met autisme en een zooitje ongeregeld nodig om me stabiel te krijgen. Tja, wat kan ik daar op zeggen... :p

Dinsdag werd ik wakker met het uitzicht op sneeuw. Alweer… Heb gelukkig allemaal leuke films gevonden op de tv dus vond het een perfect excuus om lekker thuis te blijven. ’S avonds hebben Dylan en ik smooties gemaakt. Hij heeft ze zelfs geproefd. Ik probeer hem steeds nieuwe dingen te laten proberen, maar eten blijft nog wel drama. Hij heeft nu gelukkig gemerkt dat hij bagels lekker vind. Tot vorige week at hij namelijk vaak helemaal niet,s ’s middags op school.

Woensdag reed ik weer mee naar Philly. Ben naar de knutsel winkel gelopen en ben een beetje (lees: volledig) los gegaan. Mijn 55% korting was verlopen maar ze hadden wel de hele week 40% korting. Ook hadden ze veel dingen die ik wilde hebben in de aanbieding. Was helemaal happy! Daarna in de stromende regen Dylan opgehaald. Heb ook voor het eerst een Twinky gegeten. Sinds ik de film Zombieland gezien heb staan ze al op mijn lijstje. Het is een soort cakeje met slagroom erin. Best lekker.

Donderdag was ik om half 5 wakker. Tegen de tijd dat ik weer sliep ging mijn wekker. Niet echt ideaal wakker worden dus. Nog meer films gekeken en hay day, een boerderij spelletje, gedownload. Had ik nooit moeten doen want ik ben nu al verslaafd…

Vrijdag was ik weer in Philly. Heb een lente jas gekocht en een lange spijkerbroek. Zelfs bij mij komt hij bijna tot de grond. Ze hadden een aanbieding, dus voor nog geen 20 dollar ben ik helemaal gelukkig. Komt niet vaak voor dat ik met een glimlach naar buiten kom als ik broeken ga passen. Daarna had Dylan een optreden op school. Alle kleuterklassen gingen zingen. Super schattig! Hij was helemaal zenuwachtig. Ze moesten ook in de school kleuren, goud en bruin, naar school komen. Heel veel kinderen hadden zelfs een shirt aan met de naam van de school erop of hun school team erop. Dylan heeft er ook één van zijn vorige school. Lekker Amerikaans :p

Zaterdag was bijna alle sneeuw gesmolten. Het was echt heerlijk weer! We hebben zelfs zonder jas buiten kunnen spelen. We hebben de hele oprijlaan ingekleurd, met zijn auto gespeeld (een jeep, waar hij echt in kan rijden), gefietst en gevoetbald. Heerlijk!
Ik baal nu al dat het aankomende week weer koud wordt. Voor woensdag is er zelfs weer sneeuw voorspeld. Oh, en Dylan heeft een bril gekregen. Hij heeft helemaal geen bril nodig, maar hij wil er al een tijdje één. Deze week heeft hij elke dag, de hele dag, bij zijn moeder gezeurd. Vandaag was dan eindelijk de dag dat hij hem heeft gekregen. Hij is helemaal gelukkig met dat ding. Zo grappig.

Vandaag was mijn vrije dag. Er was weer een au pair cluster meeting. Dit keer gingen ze schaatsen. Ben niet mee gegaan omdat het me uren ging kosten met het ov en ik met mijn knieën toch niet durf te schaatsen. Had het wel leuk gevonden de meiden weer te zien, maar het was me te veel gedoe. Ik heb wel een hele hoop familie ontmoet vandaag. Een opa, oma, tante, oom, twee neefjes en de moeder en zus van zijn oma. Was erg gezellig.

  • 24 Februari 2014 - 07:52

    Esther :

    haha, leul , leuk , leuk !
    En Dyla is niet de enige die een brilletje wilde hoor ......
    Carmen heeft heel lief dagen lang met brilletje gelopen toen ze klein was :-)
    Kus,
    Esther

  • 24 Februari 2014 - 12:01

    Irma Van Dam:

    wat leuk om te lezen jamilla!!
    zo ben ik toch een beetje in amerika haha
    liefs irma

  • 24 Februari 2014 - 16:04

    Oma:

    gelukkig dat je ook weer dagen zonder sneeuw heb gehad.wat ben je aan het knutselen?Hier gaat alles goed.Heel veel liefs van opa en oma

  • 25 Februari 2014 - 08:58

    Yvonne Kuster:

    nou jamil je gaat al lekker je draai vinden, nu lekker knutselen, laat ze daar maar een poepie ruiken, hoe jij van die mooie dingen kan maken, kus yvon, o ja weer heerlijk genoten van je verslag kus yvon

  • 26 Februari 2014 - 02:42

    Jamila Kehinde:

    Oh, die foto heb ik gezien! Zo schattig :D

    Haha, dank je Irma!

    Ja, dat was echt een opluchting. Helaas vielen er vandaag alweer wat vlokjes en gaat het morgen weer sneeuwen... Ik maak een art journal. Een soort dag boek met kunst en ik ga een foto album maken voor het gezin.

    Haha, dank je! Ik ga mijn best doen :D

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamila

Ik ben de komende 12 maanden in Amerika te vinden als au pair voor een jongetje van 6. De eerste maand woon ik in Ney Jersey, daarna verhuis ik met het gezin naar Philadelphia! De 13e maand wil ik nog een maand reizen door de USA.

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 21719

Voorgaande reizen:

04 Juni 2016 - 25 Augustus 2016

Summercamp USA

06 Januari 2014 - 06 Januari 2015

Au pair USA!

Landen bezocht: