Eerste maand in de USA: de zoektocht naar au pairs - Reisverslag uit Swedesboro, Verenigde Staten van Jamila Kehinde - WaarBenJij.nu Eerste maand in de USA: de zoektocht naar au pairs - Reisverslag uit Swedesboro, Verenigde Staten van Jamila Kehinde - WaarBenJij.nu

Eerste maand in de USA: de zoektocht naar au pairs

Door: Jamila

Blijf op de hoogte en volg Jamila

11 Februari 2014 | Verenigde Staten, Swedesboro

Ben deze week opzoek gegaan naar au pairs in en rond center city Philadelphia om mee rond te kunnen hangen in mijn vrije uren in de stad. Ik heb er best veel kunnen vinden (bedankt facebook!) maar helaas moeten de meesten werken als ik vrij heb. Wilde maandag afspreken met één van de meiden die wel ongeveer dezelfde uren vrij heeft als ik, maar de sneeuw verpeste dat. We kregen weer een weer alarm. Deze keer heb ik er naar geluisterd en ben thuis gebleven. Dat was maar goed ook want een paar uur later was het hele gezin weer thuis. Dylan zijn school was gesloten en zijn ouders gingen thuis werken. Verder heeft Dylan skype ontdekt. Ik zit dan beneden met mijn laptop en hij boven met zijn Ipad. Heel grappig.

Dinsdag had de tv storing dus kon ik geen Dexter kijken. Ben dus maar begonnen aan een nieuwe serie: Scandal, and I am hooked! De oma van Dylan had me de dvd van het eerste seizoen geleend. Voor woensdag was er alweer een weer alarm afgegeven, dus Dylan zijn school begon 2 uur later. Heb wel mijn bankrekening kunnen openen. Ze kunnen mijn credit card als id gebruiken. Best vreemd aangezien dat ding aan mijn vader zijn rekening gelinkt is en niet aan de mijne, maar ik wist al dat de Amerikanen vreemd zijn :p
Het heeft helaas de hele dag geregend dus ben maar weer gaan shoppen…

Donderdag met Marloes, Bart en Thomas kunnen skypen. Heb mijn hart een beetje kunnen uitstorten. Heb al jaren niet meer zo veel gevloekt XD met de kou ben ik erg beperkt in wat ik kan doen. Verder ben ik al om 08.15 in de stad, omdat dan Dylan zijn school start, maar de meeste winkels en musea gaan pas om 10 uur open. Heb 2 au pairs gevonden in de buurt die kinderen hebben die naar school gaan. Met Hana kon ik maandag niet afspreken vanwege de sneeuw en de ander is een beetje raar. Ze had mij gevraagd waar ik in center city ga wonen, maar ze vertikt mij te vertellen waar zij ongeveer woont. Begin het nu wel echt zat te worden alles alleen te moeten doen.

Vrijdag naar het Penn museum geweest. Heb eerst ruim een uur op het trein station gehangen aangezien alles nog dicht was en toen naar het museum gelopen. Zou 30 minuten lopen moeten zijn, maar met mijn geniale gevoel voor richting heeft het me bijna een uur gekost. Daarna 3 uur lang naar archeologische opgravingen en theorieën over evolutie gekeken. Daarna had ik nog wat tijd voor ik Dylan moest halen dus ben naar Terminal market gegaan. Een overdekte markt waar ze onder andere heerlijke verse donuts verkopen. Daar stond een vrouw die ook een donut had gehaald. Ze had een zakje met een bruine inhoud vast en zei dat ik mijn hand erop moest leggen. Ik vroeg: ‘Why? Is it warm?’ waarop zij antwoorde: ‘yes, it is hot!’ Op dat moment drong het tot me door dat het naar poep rook. Ik heb netjes bedankt en ben er snel vandoor gegaan. Echt heel bizar!

Zaterdag heb ik eindelijk concrete plannen kunnen maken met wat au pairs voor zondag en maandag. Ik kan best goed alleen zijn, maar werd claustrofobisch van het idee de komende maanden alleen van mijn eigen gezelschap te moeten genieten. Hoe houden jullie het met me uit? XD
Verder monopoly gespeeld met Dylan. Nooit beseft hoe educatief dat spel is! Je moet lezen, onthouden, veeeel tellen en strategisch denken. Het maar goed dat hij halverwege hyper werd en alle huisjes door elkaar gooide zodat we niet verder konden, want hij stond op het punt me in te maken XD

Zondag met het gezin gebruncht en daarna naar Daniele toe. Zij woont op 20 minuten lopen van het nieuwe huis :D Flor, een andere au pair uit een buitenwijk, was er ook. We hebben film gekeken en zijn daarna Mexicaans gaan eten. Super gezellig! Helaas was het net begonnen met sneeuwen toen we naar buiten gingen en de temperatuur daalde snel. Na het eten ging ik naar de bus. Na een uur wachten kwam ik er achter dat de laatste bus al om half 5 geweest was en de bussen die ik dacht te kunnen nemen niet helemaal doorreden naar het huis in New Jersey. Heb mijn host mom op moeten bellen of ze me konden komen ophalen. Ben met de trein naar een halte gegaan die wat dichter in de buurt was en zij hebben me van de trein halte gehaald. Voelde me echt heel naar. Niet alleen omdat ik mijn gastouders de sneeuw in moest sturen om me op te pikken, maar ook omdat ik er achter kwam dat er maar 2 bussen zijn, over de hele zondag, die ik kan nemen. Één ’s ochtend en één om half 5 ’s avonds. Ben dus heel erg afhankelijk van mijn gastouders en anders zit ik best wel vast, hier in de middel of nowhere. Dat is een heel naar gevoel. We moeten maar heel snel verhuizen want dit is echt verschrikkelijk!

Gelukkig vliegt de tijd! kan niet geloven dat ik hier al een maand ben :D

  • 12 Februari 2014 - 10:36

    Yvonne:

    Hey!! Wat vervelend om te horen dat je jezelf moeilijk kunt vermakan zo alleen. Echt jammer dat die andere au pairs terughoudend zijn. Misschien wordt het anders wanneer jullie wat dichter bij elkaar in de buurt wonen. Zijn het verder wel een beetje leuke meiden?

    Ja.. we zeuren hier in Nederland wel eens over hoe waardeloos het OV is, maar in andere landen is het echt duidelijk erger. Wat een miserabel systeem zeg! Heel vervelend! Zou je niet zo nu en dan een auto kunnen lenen ofzo? Of moest je daarvoor nou nog een ander papiertje halen.
    Zo te horen is die bureaucratie daar ook niet al te makkelijk. Ik begin me telkens beter te voelen over ons kleine laaglandje. ;)

    Is die monopoly trouwens een volledig amerikaanse versie of heb je ook nog gewoon de kalverstraat enzo erop zitten? Krijgt Dylan meteen een lesje straten in NL :D

    Ik begin wel een beetje jaloers te worden op je, elke week uitgebreid shoppen om je tijd vol te maken :) Haha. Misschien moet je een paar bollen wol en wat breipennen aanschaffen...dan heb je in ieder geval het probleem van het tijdverdrijf en het probleem van de kou in een klap opgelost :) Ik ben nu met m'n stage bezig op de Vu en zit dus elke dag van 8:30-17 zo goed als constant achter een pc artikelen te lezen en een plan te maken voor ons onderzoek. Op dagen dat ik 's avond nog ga roeien zit ik tot 17:30/18:00. Ik kan je vertellen, daar wordt je echt gaaar van! Op dit moment bestaan mijn dagen uit stage, roeien, eten, studeren en slapen. Ik ben blij als ik 24 feb m'n tentamen gehad heb dan hoef ik in ieder geval 's avonds niet meer mijn boeken in te duiken.

  • 13 Februari 2014 - 00:45

    Jamila Kehinde:

    Ja, ze zijn heel aardig. Het is alleen die ene au pair die terughoudend is. De rest staat volledig open voor contact. Heb het ook super naar mijn zin gehad zondag. Daarom baalde ik zo dat ik zo afhankelijk ben van het openbaar vervoer. Ik kan niet spontaan met iemand afspreken en ook niet even blijven zitten als het gezellig is.

    Ik mag in principe gewoon rijden hier. Heb mijn internationale rijbewijs die een jaar geldig is. Ben ook bereid hier mijn rijbewijs te halen, maar ze willen het niet. Snap het op zich wel want de verzekering kost een hele hoop geld en als ik de bmw, jeep of nieuwe range rover beschadig kost dat natuurlijk nog meer.
    Haha, in Nederland is de bureaucratie een stuk makkelijk! Wat kunnen ze hier moeilijk doen over onzin...

    Nee, het is de Amerikaanse versie :)

    Haha, goed idee. Heb alleen nooit het geduld gehad om te breien. Daarom ben ik toen achter de naaimachine gaan zitten. Gaat een stuk sneller ;) Helaas hebben ze hier geen naaimachine.

    Klink zwaar! Gaat je stage wel goed? Succes met je tentamens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamila

Ik ben de komende 12 maanden in Amerika te vinden als au pair voor een jongetje van 6. De eerste maand woon ik in Ney Jersey, daarna verhuis ik met het gezin naar Philadelphia! De 13e maand wil ik nog een maand reizen door de USA.

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 21709

Voorgaande reizen:

04 Juni 2016 - 25 Augustus 2016

Summercamp USA

06 Januari 2014 - 06 Januari 2015

Au pair USA!

Landen bezocht: