Ziekjes en Super Bowl Sunday! - Reisverslag uit Swedesboro, Verenigde Staten van Jamila Kehinde - WaarBenJij.nu Ziekjes en Super Bowl Sunday! - Reisverslag uit Swedesboro, Verenigde Staten van Jamila Kehinde - WaarBenJij.nu

Ziekjes en Super Bowl Sunday!

Door: Jamila

Blijf op de hoogte en volg Jamila

03 Februari 2014 | Verenigde Staten, Swedesboro

Maandag probeerde ik een bankrekening te openen hier, maar ik heb een 2e vorm van identificatie nodig naast mijn paspoort. Die heb ik nog niet. Moet dus nog even wachten op mijn social security card zodat ik een id kaart kan gaan aanvragen. Ik heb wel flink geshopt. Ben opzoek geweest naar de betaalbare winkels want op Walnut street is het duur! Zelfs de triftshops zijn redelijk duur.

Ik kreeg al een paar dagen steeds elektrische schokken als ik bepaalde dingen aanraakte. Het werd steeds erger! Dinsdag kwam ik er achter dat het door mijn deken komt. Ik had hem wel al horen knisperen, maar dinsdag zag ik zelfs blauwe vonkjes als ik mijn deken bewoog. Die heb ik dus maar snel van mijn bed afgehaald. Verder heb ik met mama kunnen bellen, dus ben weer van alles op de hoogte.

Voelde me niet zo lekker deze week dus heb een paar dagen rustig aan gedaan. Heb woensdag eindelijk de klassieker van Dr. Seuss gelezen: ‘The cat in the had’ en ‘Green eggs and ham’. Super leuk! Kreeg helaas te horen dat het huis nog steeds niet af is. Door de sneeuw hebben ze flink wat vertraging opgelopen. Waarschijnlijk verhuizen we pas in maart. En ik had nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar ik mis het ov in Nederland! In de stad is het allemaal best goed geregeld, maar hier in New Jersey is het echt heel slecht. Als ik door de achtertuin van de buren ga is de halte gelukkig niet zo ver, maar de bus vertrekt ééns in de 2 uur. En ik kan nergens vinden bij welke haltes hij allemaal stopt. Ze hebben alleen een samenvatting van de meest belangrijke haltes (16 van de 75 haltes). Heel irritant.

Vrijdag had Dylan pyjama dag op school. Super leuk! Hij werd een beetje verlegen toen hij op school aankwam aangezien de andere klassen niet in pyjama waren. Gelukkig was zijn hele klas, inclusief zijn juf, in pyjama. Toen ik hem had afgezet ben ik naar het Mütter museum gegaan. Daar hadden ze skeletten, plakjes hersenen en stukjes organen van mensen die aan vreemde ziektes gestorven waren. Ook hadden ze een expositie over de medische kennis uit de civil war. Heel interessant. Ben ook weer wezen shoppen. Ga het nog leuk vinden ook. Nooit gedacht dat de dag zou komen dat ik nog eens een meisjes meisje zou worden :p

Zaterdag weer lekker met Dylan gespeeld. De sneeuw is eindelijk aan het smelten, dus dat is fijn. Hij vind het heel leuk om piano te spelen dus ik leer ook een hoop.

Zondag was het groundhog day en Superbowl Sunday! Als de groundhog (marmot) zijn eigen schaduw ziet en weer in zijn hol kruipt zouden we 6 weken extra winter krijgen en als hij die niet ziet en naar buiten komt zou het een korte winter moeten worden. Helaas heeft dat stomme beest zijn eigen schaduw gezien. Heb het helemaal gehad met de kou en de sneeuw.
’s Middags ben ik met Dija en Dylan naar de mall geweest. Voor het eerst naar Fover 21. Het is een beetje een zelfde soort winkel als de Primark. Het was super onoverzichtelijk maar ze hebben leuke kleren voor een best leuke prijs. ’s Avonds was het tijd voor de Super Bowl! Had me hier veel bij voor gesteld, maar mijn hostmam wat boven de goodwife aan het kijken, Dylan rende steeds weg om met zijn ipad te spelen en mij hostdad was op de bank in slaap gevallen. De wedstrijd was ook niet zo heel indrukwekkend. Ze spelen een paar seconden en dan springen ze allemaal bovenop elkaar. Dan heb je ook nog iedere 2 minuten reclame. Heb meer auto commericials gezien dan spelers. De Seatlle Seahawks hebben de Denver Broncos volledig ingemaakt (48-8). Het was wel leuk om te kijken, maar ik snap de commotie niet helemaal.

Zeg alsjeblieft niet tegen de Amerikanen dat ik dat gezegd heb, want ik denk dat ze me leven zullen villen XP

  • 04 Februari 2014 - 20:45

    Tony En Evert:

    veel sterkte met de kou.Er komt vast en zeker een eind aan.leuk om te lezen dat je een meisje meisje wordt.Je was hier toch niet zo van het winkelen?Doe je ook nog iets aan sport of ben je daar nog niet aan toe? Veel liefs van ons beide

  • 04 Februari 2014 - 20:53

    Jamila Kehinde:

    Dank je!
    Was totaal niet van het winkelen! Had er echt een hekel aan. Hier kan ik echter niets zelf maken. Als ik iets wil dragen zal ik het moeten kopen ;)
    Ik wil weer beginnen met pole fitness. Heb alleen nog geen credit card dus moet nog even kijken hoe ik dat ga doen. Ik wacht nu ook nog even met de sneeuw. Heb niet zo veel zin om te betalen voor lessen als ik er niet heen kan vanwege het weer :p

  • 05 Februari 2014 - 19:15

    Yvonne Kuster:

    Hoi Jamila, Soms ga je Nederland waarderen als je in het buitenland bent.
    Wel fijn dat het zo goed gaat in het gezin, en dat je op je gemak voelt.
    Het mannetje ook leuk, wat wil je nog meer, alleen de sneeuw en de kou er uit.
    Het is leuk om te lezen, een collega van mij is op de fiets in India, als je dat verslag leest.
    Maar het blijft een ander wereld , wat eet zo'n gezin nou heel veel junk food of is dat helemaal niet zo.
    Misschien kan je lekker gaan breien , is niets voor jouw om niets te maken. tot je volgend verslag.
    hier zijn ze allemaal verkouden . liefs yvon

  • 06 Februari 2014 - 16:14

    Jamila Kehinde:

    Ja, inderdaad!
    Het is echt een compleet andere wereld. Gelukkig eet het gezin redelijk gezond. Fast food eten is wel een heel stuk goedkoper, maar ze hebben het er wel voor over :)
    Ik heb helaas nooit het geduld gehad om te breien. Wil wel een art journal gaan maken (een kunst dagboek).

    Ik voelde me weer wat beter, maar Dylan is nu ziekjes. Hij heeft een paar keer bijna in mijn gezicht gehoest en nu heb ik weer een loopneus en keelpijn :p

    Liefs,
    Jamila

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamila

Ik ben de komende 12 maanden in Amerika te vinden als au pair voor een jongetje van 6. De eerste maand woon ik in Ney Jersey, daarna verhuis ik met het gezin naar Philadelphia! De 13e maand wil ik nog een maand reizen door de USA.

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 21699

Voorgaande reizen:

04 Juni 2016 - 25 Augustus 2016

Summercamp USA

06 Januari 2014 - 06 Januari 2015

Au pair USA!

Landen bezocht: