1e werkweek - Reisverslag uit Swedesboro, Verenigde Staten van Jamila Kehinde - WaarBenJij.nu 1e werkweek - Reisverslag uit Swedesboro, Verenigde Staten van Jamila Kehinde - WaarBenJij.nu

1e werkweek

Door: Jamila

Blijf op de hoogte en volg Jamila

18 Januari 2014 | Verenigde Staten, Swedesboro

Deze week was de eerste werkweek. Was wel echt even wennen aan het ritme. Ik moet om 06.40 Dylan wakker maken voor school. De dag van te voren kiezen we samen zijn kleren uit. ’s Ochtends is het dus een kwestie van wassen, aankleden, tanden poetsen, haar kammen, bed opmaken en ontbijten. Om 07.15 neemt zijn vader hem mee naar school. Hij zit namelijk wel al in Philadelphia op school, terwijl we nog in New Jersey wonen en zijn vader werkt in Philadelphia. Daarna ben ik vrij totdat Dylan thuis komt. Dat wisselt van dag tot dag. Soms komt zijn oma hem brengen en soms de oude babysitter, Alex. Alex is 22 en woont hier ook in de buurt dus dat is wel leuk.

Als hij meteen uit school naar huis komt is hij 16.00 thuis. Sommige dagen heeft hij extended school en dan is hij tegen 17.30 thuis. Ik heb dus redelijk wat uren voor mezelf te vullen. Zoals ik in mijn vorige blog al zei is het in de middle of nowhere. Er is hier in de buurt dus niet veel te doen. Daarentegen hebben ze een gigantische televisie met tv on demand en 1631 zenders. Ben nu begonnen met de serie Dexter kijken ^^ Heb ook al een hoop geskyped en dus weer redelijk op de hoogte van wat er bij jullie allemaal gebeurd. Thank god for the internet!

Toen ik hoorde wat mijn vrienden allemaal voor leuks gingen doen en ik besefte dat ik de komende maand voor de tv gang kreeg ik toch wel wat heimwee. Voor de tv zitten had ik thuis namelijk ook kunnen doen en dat had me een hoop gedoe gescheeld. Toen Dylan thuis kwam was het gevoel echter snel weer verdwenen. Allebei zijn ouders moesten namelijk overwerken en kwamen niet thuis voor hij sliep. We hebben samen macaroni gemaakt. Hij heeft zelfs een beetje van de saus geproefd. Hij vertelde vol trots dat hij iedere dag wel wil koken en dat dan ook gaat proeven. Heeft zelfs besloten kok te willen worden. De volgende ochtend vroeg hij ‘Will you come back after you stayed for a year?’ Ik vertelde dat ik nog wel een keer langs zou kunnen komen om hem op te zoeken, toen vroeg hij ‘Can’t you stay for another year after that?’. Zo super schattig!

Het is redelijk mooi weer op het moment, dus ben uiteindelijk het stadje in de buurt gaan verkennen. Het is een half uur lopen, door de berm langs de weg en er is geen bal te doen.
Dat is toch wel erg jammer. Er is wel een bushalte dus ik ben nu aan het uitzoeken hoe ik met de bus naar Philadelphia kan komen. Kwam er trouwens achter dat ik een verschrikkelijk eind omloop. Als ik door de tuin van de buren kan scheelt het me 15 minuten. Toch maar even vragen of ze dat goed vinden.

Vrijdag ben ik door zijn oma opgehaald om bij haar te eten en daarna naar Dylan’s zwemles te kijken. Zijn tante was er ook. Die is hilarisch. Het was heel gezellig! Vandaag is mijn 1e vrije dag en morgen heb ik de ochtend vrij. We gaan vandaag langs de telefoon winkel, ben mijn social security card aan het regelen en aan het kijken of ik hier voor een rijbewijs ga. Anders moet ik een non drivers ID gaan aanvragen als identificatie, zodat ik mijn passpoort niet mee hoef te slepen. Heb dus nog een hoop papierwerk te regelen.

Ik slaap nog steeds niet de hele nacht door. Blijf rond een uur of 4 wakker worden. Dat begint nu wel echt heel erg vervelend te worden. Ben hier nu bijna 2 weken en heb nog maar 2x een nacht van 8 uur kunnen maken. Ook heel naar: de eerste au pair is al het huis uit gezet. Schijnbaar heeft haar gastgezin besloten toch maar geen au pair te willen. Ze was er pas 5 dagen. Nu maar hopen dat ze snel een ander gezin kan vinden :s

Ten slotte; wat ik tot nu toe geleerd heb:
1. Om de een of andere idiote reden mag je in New Jersey niet je eigen benzine pompen. Daar hebben ze bedienden voor die in een klein hokje naast de pomp zitten.
2. Redelijk wat Amerikanen hebben een vlag hangen of een bordje waarop staat dat Amerika geweldig is
3. Zodra het niet meer vriest zie je hier allemaal mensen zonder jas of met blote benen. Zelfs als het maar 3 graden is.
4. De verwarming is ook de airco. Het gaat allemaal via warme lucht. Kan dus niet lekker tegen de verwarming aan gaan zitten (schijn überhaupt de enige persoon in de US te zijn die het ooit koud heeft)
5. De helft van de verkeersborden bestaat uit alleen woorden, geen plaatjes
6. Stoplichten staan aan de overkant kant van de weg
7. Je mag op de meeste plaatsten naar rechts door rood licht rijden
8. Er wordt veel reclame gemaakt voor medicatie, ze vertellen hier ook alle eventuele bijwerkingen in. Heel naar
9. Ze zijn heel gelovig. Je vindt overal kerken en joodse of christelijke winkels.
10. Ongezond voedsel is heel goedkoop, gezond voedsel is echter erg duur
11. De meeste Amerikanen zijn niet zo enthousiast als ik verwacht had
12. De wegen zijn hier erg slecht. Je ziet overal gaten. Naast het nieuwe huis ontstond ineens een sinkhole waar de vuilniswagen in wegzakte. Oeps….
13. Een large cola is even groot als mijn hoofd (Had de oma van Dylan voor me gehaald)
14. Dylan kan binnen 3 seconden een waterval aan snot en tranen produceren als het op eten aankomt
15. Ik zal de komende tijd nog omkomen in het papier werk
16. Ik ben voor niets door de bosjes en de berm gezwoegd want de achtertuin van de buren komt bij de weg uit (je had mijn hoofd moeten zien toen ik hier achterkwam)
17. Ik ben de enige persoon in Amerika die loopt :p

  • 18 Januari 2014 - 17:40

    Carmen:

    Hey Jamila!

    Oh oh oh, ja dit word echt even wennen allemaal he! Maar ik weet zeker dat wanneer je uitgezocht hebt hoe de bussen/metro's etc werken, dat er een nieuwe wereld voor je open gaat! Is er geen mogelijkheid dat je een fiets kan aanschaffen? Of is dit levensgevaarlijk in Amerika (ooit zoiets gehoord, helmpie op)

    Weet je al wanneer jullie naar Philadelphia gaan?

    xxx! Carmen

  • 19 Januari 2014 - 01:18

    Jamila :

    Ja, dat denk ik ook!
    Ik durf hier niet op een fiets te stappen. De wegen zijn echt verschrikkelijk en het is er ook niet echt opgemaakt. Hier in de buurt zijn helemaal geen fietspaden en de automobilisten zijn niet erg geduldig. Ik moet dan inderdaad nog verplicht een helm op ook XD

    Het plan is februari, maar het huis is volgens mij nog lang niet af, dus ik ben benieuwd....
    Xx

  • 19 Januari 2014 - 09:02

    Hedwig:

    Goh Jamila leuk om je verhalen te lezen en wat je zoal bent tegengekomen. In ieder geval heb je nog veel te ontdekken ondanks dat er in de buurt weinig te doen is. Je bent er nog maar kort, ongetwijfeld doe je elke dag nieuwe ontdekkingen zodat je langzamerhand weet hoe, wat en waar alles is te vinden!

  • 19 Januari 2014 - 13:05

    Oma En Opa:

    heel leik om je te volgen Jamila.Ik had het eerste deel niet ontvangen maar nu kan ik het ook aanklikken.Ik moet nog 7 x voor de bestraling en hebben we dat ook weer achter de rug. Ik voel me nog steeds nog dus dat is meegenomen.We zijn gisteren nog even naar Camper duin geweest daar was Yvon en Peet .Het was zonnig en redelijke temperatuur.dus ook nog even naar zee geweest.Ik hoop dat je het erg naar je zin hebt.Veel liefs en een dikke knuffel van ons beiden

  • 19 Januari 2014 - 17:03

    Odile:

    Haha "een large cola is even groot als mijn hoofd" :D leuk om te lezen dit!! Hopelijk kan je snel wat meer ondernemen... je kan ook kijken of en een of andere online cursus kan doen in je vrije uren!

  • 19 Januari 2014 - 20:28

    Yvon Kuster:

    Leuk om je verhaal te lezen. wel jammer dat je zo afgelegen zit. al die nieuwe in drukken komen allemaal op je af , maar je zal zien over een tijd je ben je Amerikaans en praat je met een accent.
    Wel heel erg voor die au pair die er maar een paar dagen is geweest, dat is toch te gek dat zo is kan gebeuren, dat ze dan op eens bedenken dat ze geen au pair meer willen.
    nou meis geniet er lekker van , hopelijk wordt het wat spannender . liefs

  • 19 Januari 2014 - 22:06

    Jamila:

    Goed om te horen oma!

    Ik heb het inderdaad erg naar mijn zin en de dagen beginnen voorbij te vliegen! Opeens passen alle dingen die ik wil doen niet meer in de tijd die ik heb. Zeker nu ik meer kan doen. Nu alleen nog normaal kunnen slapen en ik ben gelukkig!

  • 27 Januari 2014 - 23:52

    Yvonne:

    Beste Jamila,

    Wat ontzettend leuk om je verhaal te lezen. Hoop dat de volgende plek waar jullie heen verhuizen wat meer vermakelijk is. Ga zeker je verhalen lezen! Leuk hoor.

    Groetjes Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamila

Ik ben de komende 12 maanden in Amerika te vinden als au pair voor een jongetje van 6. De eerste maand woon ik in Ney Jersey, daarna verhuis ik met het gezin naar Philadelphia! De 13e maand wil ik nog een maand reizen door de USA.

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 21679

Voorgaande reizen:

04 Juni 2016 - 25 Augustus 2016

Summercamp USA

06 Januari 2014 - 06 Januari 2015

Au pair USA!

Landen bezocht: